Inget jobb

Igen sitter jag hemma. Det känns så tråkigt bara ,men köpte en ny bok att läsa istället. Och ska till stan, för att Jennica har inga korta shorts och hon säger att hon inte har sommarkläderna, jag vill inte helst köpa allt nu. Jag väntar när det blir rea, då kan köpa lite mer. Men är dyrt för mig att köpa hennes kläderna, varför inte hennes pappa gör det. Om tre veckor kommer han hit och då hoppas jag att han köper något till henne. Vet inte, han har inget jobb nu heller som jag har förstått. Nu har jag klarat att vara utan FB ca 12 timmar och går inte logga in, försöker det iallafall att vara utanför nu tills jag mår bättre. Just nu tänker ja bara att få lägenheten men finns inget svar. Hela tiden kollar jag mina mejl. Igår vill köpa pakistansk mango och igen de affär inte hade. Så skrev till Daniel om han vet i Karlskrona någon affär men han svarar inte. Han var borta igen så länge, ca 10 timmar inte varit aktiv. Det känns att även han börjat undvika att vara aktiv där. Vet inte vad hänt med honom. Jag fortsätter att undvika FB nu, vill inte heller att skriva med Daily. Jag vet att snart kommer hon skriva mig. Jag väntar min mejl och kanske kommer jag jobba någon dag till i veckan, hoppas jag det faktiskt. Nu såg jag hela juli månads schema och kommer jobba över ca 100 timmar, det känns bra. Men kollade att kommer jobba nu varje helg, men inte alltid på lördag och söndag. Nu blir det lite planering av juli månad. I juli tänkte jag åka till Stockholm. Jag klarade inte FB och kollade messanger och såg att Daniel hade läst mitt meddelande men svarade inget, och sen bara loggade in och direkt ut. Det finns inget intresse just nu att vara aktiv där. Snart ska gå till stan att köpa till Jennica korta shorts, hon behöver de nu och tänkte köpa bara ett par just nu, kollar om hittar på rea någon topp eller sånt också. Imorse skicka hennes pappa sms, och skrev att ska köpa ny mobil till henne att jag måste inte köpa något dyrt smartmobilen. Och vem betalar, jag betalar såklart. Jag svarade att väntar min lön nästa månad, sen kan köpa. Jag skickade mejl till en reparationen och frågade vad kommer kosta reparationen. Säkert typ tusen lapp. Nu funderar själv att byta mobilen och köper en lumia , men vill inte ge min i phone till Jennica. Ah det är för mycket som snurrar i huvudet just nu. Just nu tänker bara på lägenheten. Jag tänkte att ringa till de och fråga direkt om lägenheten, jag måste få veta nu om jag får lägenheten. Den andra har inte gjort kreditupplyssning och vet inte om de kommer att göra. Jag läste att de kollar bara att jag har betalat hyra tidigare. Nu har det gått en vecka och det måste väl vara något klart nu om jag får den lägenheten i Karlskrona.Det känns bara så konstigt att de skickar inget mejl.
Nu var jag i stan o köpte till Jennica korta shorts och en topp och en linne. Nu har hon i allafall några somriga kläderna. Jag är hemma och känner att jag kan inte vänta mer och mejlade till de och skrev att kollade en lägenheten och frågade om jag har chans att får den lägenhet eller inte. Det känns att jag är bortglömt nu för alla. Jag vill kunna andas ut, jag mår inte så bra att tänka på det allt att inte veta om framtiden. På blocket såg nu en lägenheten utanför Rönneby med trädgården som ska hyras ut men det ligger så långt. Jag ver inte. Det börjar bli jobbigare och jobbigare nu. 
Nu är klockan snart 9 och vet inte mer hur länge jag orkar att vänta. Jag skickade mitt mejl att få veta något om lägenheten nu. Det går inte mer att vänta. På blocket skickade jag också mejl, såg en annan lägenheten nära Karlskrona, och minns de hade tidigare också samma område lägenhet, men fick inget mer svar om det. Nu måste jag väl vara först som mejlade de. För att jag mejlade bara en timmer efter de lade upp annonsen. Det börjar bli en tufft period att inte vara trygg än. Men vet att det blir snart bättre. Jag får lägenheten. Jennica brukar vara ute på kvällarna och då kommer hon in ibland efter kl 19 och kan inte komma in, för att hon inte har nyckel. Det var någon som släppte in henne, frågade henne varför kan inte hon öppna. Då fick svar. För att hon ge sitt nyckel till Jamila... De var hos henne för ca två veckor sen och lekte, Jennica hade tappat sin nyckel, och senare hade Jamila hittat det. Och sa att hon hittade att det är min. Men fick tillbaka att sa att det var Jennica som hade tappat. Sen pratade om det igen med hennes mamma och jamila. Att hon hittade det är hennes, bla bla. Men ge inte det till henne, och nu berättade Jennica att ja hennes mamma sa sist till mig att ge till Jamila den nyckel att hon hittade. Och såklart hon ge tillbaka. Jag blev så arg på henne nu, och vill inte mer att träffa de båda två. Jag behöver inte såna vänner som går på ryggen, jag behöver inte sån kompis till Jennica. Ingen FB nu hela dagen, jag klarar det. Jag vill inte stressa upp mig att se hur andra har det, hur bra alla andra har och hur är det med mig själv. Jag vill se nu vem är mina vänner som kommer se att det har hänt någonting att jag inte där. Snart kommer Daily säkert skiva och fråga. Jag vill bara andas ut och vet att har lägenhet att flytta, jag kan inte stanna mer här. Jag vill börja nytt liv, vill vara lycklig nu. Glömma allt bakom mig och gå vidare....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0