Ledig dag från jobbet.

Idag är jag ledig från jobb men har mina ärenden som måste göra idag. Jag började med min promenad att plocka skräp, det tog bara en timme och alla påsarna var full. Nu måste åka till maxi, handla lite och köpa frimärken att posta mina brev. Jag hoppas att jag får ersättning från a kassa nu också lite. Igår provade jag BUS och det funkar, men är lite ojämt, känner jag. Ben är fina och händerna men kroppen på magen och fram är inte så mörkt nu. Men vet nästa gång hur det bli bättre. Imorgon tänkte jag ta bussen, det blir jobbigt att köra hela tiden. Då kan köra två dagar i den vecka. Och nu sitter jag här och väntar när får mejlet om blev godkänt eller inte. Ingen mejl idag, nu blir det lite mer nervöst men tappar inte hoppet. Bara att ta det lugnt. Imorgon ska ta bussen till jobbet. Då kan ta det lugnt på bussen och vila lte. ikväll var ute med Jennica, jag sprang och hon cyklade och då ramlade jag. Nu är jag duschat och snart ska gå lägga sig. Idag ringde någon och vill köpa min säng , de kommer på söndag hämta den. Det känns bra att få in lite mer pengar. Jag har förändrat nu ganska mycket nu efter nyår. Jag blev vegetarian, jag köper mer eko. Och nu vill börja göra egen kroppslotion och hårtvål. Idag kom paket med lite sakerna som behöver när gör egen kroppslotionen. Jag kan ju prova göra och känna efter hur det är. Nu har jag börjat tänka på miljön mer, plocka skräp. Idag plockade ca 5 påser skräp på bara en timmer. Det är bara så mycket. Hur tänker folk som slänger allt detta? Varför de slänger? Jag är som en annan människa kan man säga. Och det är en person kanske som har smittat mig lite, det är min vän Daniel. Jag vet inte om han kan och vill ses redan nu på lördag, men tror inte det. Han svarade sist att han kan inte planera något just nu. Jag förstår honom lite kanske, att han vill inte träffa mig bara så kort stund. Kanske tänker han att jag ska hem ju sen, och har bråttom. Men har förstått att han vill ju att ska flytta dit, han har sagt ofta att jag hoppas verkligen att du hittar en lägenhet snart. Nu ska börja göra mig redo för sängen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0