Söndag-städdag-tvättdag

Det börjar bli en van att städa och tvätta nu varje söndag. Men efteråt är det skönt när allt är rent och fint. Nu började rensa även mina skolgrejerna och skolböckerna, packade ner och slänger en hel del nu också. Det är bättre att packa grejerna som jag inte behöver nu. Då blir det lättare när man flyttar. Det är mycket tankar som snurrar i min huvudet. Hur vill jag att nytt hem ska se ut, vilka möbler vill jag har. Nu tänker jag satsa att det ska blir finare än tidigare. Redan nu har jag bestämt att börja köpa nya grejerna. Jag behöver bokhyllorna. Men måste tänka hur ska bära allt själv in sen. Samt är Jennica i första hand, hon behöver hyllorna och skrivbord i sitt rum också. Att vara ensamma är det inte lätt att fixa allt själv. Jag är stark och klarar det själv. Och känner att nu kommer inte släppa någon ny i mitt liv. Jag har kvar några av mina killkompisar och det räcker. En sak är säker att jag måste hålla borta från Jonas nu, jag känner att klarar inte att ha kontakt med honom. Jag har börjat att undvika honom nu mer och mer. Jag skriver inte mer med honom, skriver inte om mina visningar, jag frågar inte honom sakerna. Han är bara en vän, och kommer att blir det. Han har gått vidare, han dejtar någon annan redan, jag betyder inget mer för honom. Just nu har jag min ny bostad som jag måste får, det funkar inte mer att vara här. Jag är så rädd att de kommer snart bakom dörren och tvingar mig att flytta ut. Jag är så rädd för det. Nästa vecka kommer bli bättre, och jag är helt säker att jag kommer få svar att jag får den lägenhet som jag önskade. Jag vet att jag får den i Karlskrona. Om de redan frågade även henne när jag kan flytta in då kan de inte neka mig att få lägenheten. De behöver ju någon så snabbt som kan flytta in. Det kan hända att kommer betala nu dubblahyrorna, kanske. Men har ingen annan val, en tror inte att de kommer bli så. Nu ska tillbaka till tvätten och städa.
Nu är det kvällen och tagit det lugnt hela eftermiddag. Jag var på Netto och handla lite och bakade brownie. Jennica är i duschen o fixade middag till henne nu. Vad ska jag själv äta, vet inte. 
Sen ska jag hoppa i duschen och fixa mig och göra bus också. Igår köpte ny flaska och det är den mörkare tonen, fanns inte det vanliga. Men hörde att de blir inte så mörk med det. 
Imorgon är jag ledig från jobbet och kan hända att är nu de fyra dagarna ledig. På fredag ska jobba. Nästa vecka kan vara vecka vad jag har längtat efter nu. Då måste jag får svar vilken lägenhet jag får. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0