Tråkig onsdag

Jag sov bra hela natten, vaknade med alarm. Idag ska gå och hämta ut mina tabletterna. Det blir hemmadag, vet inte vad ska göra. Jag tänkte gå och träna på gym lite. Annars betalar jag för ingenting. Imorgon och på fredag jobbar jag. Kanske kommer jobba även i helger, vet inte. Men vill åka nästa helg till Stockholm. Jag kollade vilken vecka hade kryssat att kan jobba och såg att det är andra vecka i juni. Då kommer inte kunna åka dit. Jag hoppas att jag får hela sommarens schema. Dock vet inte hur kommer jag klara att pendla nu om kommer jobba 5 dagar i veckan. Det blir jobbig. Idag tänkte ringa och fråga om den lägenheten som vi kollade. Samt ska ringa en ställe, igår en tjej lade upp annonsen att det blir ledigt en lägenheten. Igår var jag i radio och kanske kommer få napp nu till sist. Jag såg att ca 29 hade delat min inlägg där. Jag kanske har blivit kändis nu lite, och folk kommer att känna igen mig i stan. Ok, nu ska ringa till a- kassa. Nu måste ringa igen imorgon dit. Idag eller imorgon får jag veta om jag får den lägenheten. Men tror inte att de väljer mig. Samt ringer jag lite runt nu här och frågar. Finns en liten lägenheten, kanske kan kolla den. De gör kreditupplyssningen. Nu väntar vad de svarar. Jag hoppas att jag hittar snart något. Just nu spelar det inte roll, hur stor det är. Bara att få lägenheten. Imorgon ska åka och kolla en lägenheten i Rönneby, hoppas det är ok. Hoppas att får den. Den är liten men tycker det spelar inte roll hur stort den är. Men de vill ha extra månad depositition, Det är 4800kr, det är lite extra utgift men jag måste få något nu snart. Jag vill bara få andas att kunna ta det lugnt, utan att vara orolig. Jag vill börja leva ett lugnt liv nu. Bara att kunna flytta härifrån. Jag var på gym, träna bara lite, men känner just nu ganska trött. Samt hämtade ut mina piller. Nu fick jag en stor paket. Det kommer att räcka den månad och nästa månad också. Det hjälper mig att sova nu bättre på nätterna. Jag vet inte snart vad ska jag göra. Idag har jag väntat hela dagen ett samtal. Nu har tappat allt hopp att får den, min drömlägenheten med den lilla trädgården. Jennica tyckte så mycket om det och vill flytta dit. Jag tror inte att de har valt mig nu. Men åker efter jobbet till Rönneby och kollar det lilla lägenheten. Jag vill vara säker nu i maj att har någonstans att ta vägen. Det är så jobbigt att läsa de meddelande hela tiden eller ringa runt och bara ett svar- vi har inget...jag vet inte men börjar tappa hoppet och vet inte vart ska jag ta vägen. Hur ska jag göra med allt? Hitta en rik man ? Nej jag vill inte hitta någon rik man att få bo någonstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0