Innan jul

Det är snart jul och jag försöker att inte tänka på det så mycket men det är en jobbig period för mig alltid. Att känna sig så ensamt, jag har J men det känns så tomt bara med henne. Och att oroar mig för mycket om min ekonomi. Det börjar bli nu tuffare att klara med allt. Bilen kommer kosta nu extra i januari/februari när måste betala försäkring och allt annat. Jag börjar lite dra ner allt vad jag handlar. Nu sade upp netflix, det kostar ca 80 kr varje månaden. Men har extra kostnad för andra katten nu istället. Och mina lån och krediter, jag vet inte hur kan jag stoppa med allt detta nu. Jag ville betala av nu min kredit hos Klarna men det gick inte att betala. Allt pengar bara försvinner. Jag sparar nu den månaden ca tusen kronor men osäker om kan fortsätta att spara det eller inte. Det är andra räkningar som kommer som har glömt bort helt. Jag har inte koll mer vad jag köper. Jag räknar hela tiden nu. Igår såg mitt schema och igen två dagar är borta...ca tusen kronor förlorar med det. Jag är rädd att de försvinner mer dagar snart, jag vet inte. Och har inte än fått något från Action People, jag loggar in varje dag att få se om det kommit något erbjudande. Om man skulle få bara en gång i månaden att jobba då skulle vara glad. Jag söker annat hela tiden, men ingen som svarar. Jag måste hitta något annat jobb. Jag kan inte fortsätta att jobba bara som extra. Det är så tufft, att inte kunna ha råd med allt som jag önskat. Igår blev jag så besviken för honom men sen såg hans inlägg på hans sida och förstod att han mår inte bra. Jag vet vad han går genom och förstod att han bara ville inte skriva med mig. Men imorse skrev han att han hatar inte mig att han är trött för allt hat som han får, och skrev att han blivit sjuk med åren han var ihop med sin x, och misshandlad honom. Jag svarade lite men inte så på att skriver vidare, han skrev att han mår bra att tack för att jag bryr om honom. Nu låter honom vara. Jag skrev honom även om han kan lämna bilen hemma och promenera till jobbet, och han sa kanske det. Igår började jag göra min mindfulness och jag mår bättre idag och igår kväll. Det hjälper mot allt negativt som jag har inom mig. Nu försöker att inte vara så negativ mer och känna mig själv mer att må bättre. Nu ska det bli tvättstuga, jag har så mycket tvätt att tvätta och vet inte om hinner tvätta allt men ska försöka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0