En dag i taget

Idag är jag ledig och sitter hemma lugnt. Jennica gick till skolan. Hon kommer efter kl 13.30 redan hem. Då åker vi kolla en kattunge. Jag hoppas att han är fin och vi kommer köpa den. Igår hade Jennica gymnastikträningen och vi tog med hennes klasskamrat som bor nära till oss. Snälla mamma som jag är, jag känner att måste själv hjälpa Jennica lite att hitta vänner. Hon berättade att hon brukar vara tillsammans ofta med en tjej i klassen och de hade redan pratat att komma hem till varandra. Jag är så glad för hennes skull nu att hon börjar hitta vänner. Jag försöker att ta det lugnt med killar men saknar någon bredvid men just nu känner att måste bygga tryggare självkänsla och inte tänka så mycket på män. Det är svårt men måste ha tro på mig själv. Det gör så ont när jag ser andra vänner på nätet som skriver hur de saknar och älskar någon. Jag måste få fixa mitt liv just nu och inte tänka eller jaga någon. Nu är det snart jul och är ganska ledsen den tiden att vara ensamma. Och att fira ensamma jul med Jennica. Jag vill att hon ska inte känna sig så ensamt nu. Kanske kommer åka iväg, en liten resa kanske här i Sverige. Ah och måste tänka vad ska köpa för henne för present.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0