Oktober

Snart är oktober slut men idag är det en solig dag. Tiden har gått snabbt. Det är höst, gillar det men vill helst att det ska bli våren snart. För att vet inte hur klarar bilen under vinter. Men det går bra säkert. Den vecka har gått ganska bra, men varit nere men kommit upp hela tiden. Jennica har haft en kompis på besök efter skolan och nu ville att hon ska komma hit och sova över. Men sa att hon ska fråga först sin mamma om det är ok, och sen får hon komma hit. Jennica och hon ville komma redan nu efter fritids, men stod på min sida och sa att hon ska fråga först sin mamma om hon får det. Det gjorde jag rätt. Jag känner att jag är lite "för snäll". Jag måste vara lite mer bestämt. Nu måste vara lite hårdare även med Jennica, hon gör inte allt vad jag säger. Hon försöker att undvika ibland. På måndag ska åka till Stockholm, jag vill inte alls att åka. Men gör det för Jennica. Nästa vecka blir jag fullt upp, på onsdag ska komma hem och på väg ska vi hämta en liten kompis till Lisa. Det känns jobbigt, extra kostnader varje månaden men det är bättre för Lisa, då är inte hon ensamma på dagarna. Jag skriver fortfarande med honom men just nu skriver jag absolut ingenting om det att ses. Jag bara låter vara. Han svarar inte alltid tillbaka, jag känner att jag är själv kanske lite på. Men försöker att inte skriva tillbaka. Vi kan skriva om allt, vi vet om varandra nu mycket mer. Vi kan vara bara vänner just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0