Äntligen ensamma

Nu är jag en hel vecka ensam, utan J. Igår körde henne till Jönköping och hennes pappa hämtade henne, vet inte ännu om ska hämta henne nu på söndag eller på måndag. Det känns så skönt och lugnt nu utan henne, men lite tråkigt också. Jag vet inte vad ska göra nu när är alldeles själv. Kanske ska gå ut, festa lite, vet inte, men måste passa på för att gå ut. Jag vet att D bryr om mig. Igår på Messanger skicka en meddelande att skicka vidare en kärleksmeddelande till alla som du inte vill förlora under 2017, skickade tillbaka samma medelande, och sen skickade han igen tillbaka, men då skickade även jag tillbaka och skrev att även jag skicka en till hjärta till dig, och han skickade hjärta tillbaka. Han vill inte förlora mig...nu vet jag att han är min riktig vän. Nu är J borta, första dagen, sov tills klockan 8, nu började fixa tvätten och städa, har kvar mycket att städa, vad ska göra mer, vet inte än. Kanske ska ut och ta en löprunda sen,, kanske , kanske inte. Jag vill inte sitta hemma hela dagen och sen måste fixa nästa kursdelen också. Idag hann städa allt, nu har jag att fixa fönstret att tvätta, ska tvätta de under veckan. Handlade lite och varit bara hemma, läste lite för kurs. Men känns så tråkigt och börjar må dåligt och ensamt just nu. Precis ringde till x och han säger att han kommer inte åka och lämna J tillbaka, då blir det flyg eller bus. De ska åka till Finland, åker hem på söndag. Jag tänker inte betala hennes resa tillbaka, men kollar upp vad det kommer att kosta. Jag kunde inte och skrev igen till D. Bara frågade honom om en soppa, om får recept eller han kan hjälpa att laga den. Han svarade bara att det är grönsakssoppan, nu frågade om jag får recept men han svarar inte nu tillbaka, bara läste. Han är uppdagen säkert. Men svarade att går på känslan. Han tyckte om min sista rätten som jag bjöd honom, vad ska jag svara nu tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0