Betalning av räkningar

Nu har det börjat. Betala räkningar. Jag ansökte nytt smslån och väntar på svar, om det blir godkänt nu eller inte. Just nu betalade inkasso, det var det viktigaste. Det finns ca 20 olika räkningar nu som måste betala men vet inte vart ska börja. Jag vet att kommer inte kunna betala allt nu. Men måste ta det lugnt. Det kommer säkert påminnelse med brev nu nästa månad. Om kan jobba nu nästa månad mer än jobbar i aprill. Jag vet inte än vad vill min chef prata om, jag hoppas ju att det handlar om denna tjänst som sökte, men vet inte säkert. Jag hoppas ju det. Det skulle betyda mycket för mig nu. Varför har inte hon lagt in mig mer pass nu. Alla andra har många dagar och mitt schema är tomt. Men hoppas att det kommer mer pass nu i maj. Samt har jag det andra extra jobb, jag vet inte om kommer tacka " ja" till de andra dagarna eller inte. Jag vet inte.Det tar mycket energi nu att åka fram och tillbaka nu. Jag är osäker just nu. Nu har jag klarat en hel dag utan FB, jag har redan 8 aviseringar men ska inte logga in, jag försöker nu i några dagar. Igår skickade Daily meddelande men svarade inget tillbaka, jag läste inte alls, såg att hon bara frågade vad gör jag. Jag känner just nu att vill inte prata med någon och undviker allt just nu. Det är jobbigt just nu när allt snurrar i huvudet. Jag vill inte tänka så mycket men just nu är det bara ekonomi, hur ska klara mig,när är det slut att smslåna, jag vill inte göra det. Jag vill inte sälja bilen. Nu är det sista bil räkningen, fixs startmotorn, ska försöka fixa det nästa vecka nu. Denna vecka ska fixa nu min kurs, bara gå genom det sista. Sen är jag klar med min kurs. Det har hjälpt mig mycket nu med de olika ämnen, att mer tänka på miljön. Klockan är snart sju på kvällen och har egen tid lite, J ä hemma och gör sina grejerna. Hon hade en tjejkompis på besök.Hon är så glad när hon har någon kompis här.Jag tänker så mycket på henne nu sista tiderna, hur kan jag vara en bra mamma till henne. Det är svårt att kunna ge allt för henne, det är svårt att inte kunna göra allt för henne. Men gör min bästa för henne. Jag mår själv dåligt men håller mig uppe. Idag ansökte nytt lån på tretusen, jag var helt säker att jag blir godkänt, men sen kom sms att tyvärr får jag inget lån. Nu vet inte hur kommer klara det allt nu. Bara att räkna varje öre, inte betala räkningar. Nästa vecka kommer fylla år, kommer stänga av mobilen helt kanske. Det är så jobbigt just nu, om man skulle ha någon. Någon som kan lyssna vad jag har för hjärta, ja kan ju alltid prata med D, men just nu känns det inte alls rätt. Jag vill inte störa honom. Han kommer kanske se och förstå själv att jag är inte ok, om han ser inte mig på FB. Andra dagen har inte varit online. Jag vill inte se där, kolla runt, se vad andra delar. Jag vet inte om mina aviseringar. Tror inte att han har gillat någon av mina inlägg som lade upp sista. Nu försöker hålla mig borta därifrån några dagar till. Jag vill inte ha kontakt med någon just nu. Det känns bara för mycket. Men måste vara stark nu. Jag är redan stark att inte visa ut hur jag mår faktiskt. Men är rädd att bryta ihop, om någon kommer såra mig. Eller säga någonting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0