Det blir bättre äntligen

Jag klarade nu i två och halv dag utan FB, men nu kunde inte vara och loggade in. Kollade mina aviseringar. Inte så viktiga sakerna. D hade tackat ja till en evenamang jag bjöd in honom. Andra vara bara inte så viktiga. Gillade hans en inlägg bara, och lade upp själv en inlägg. Bara delade en bild via instagram. Det var alt. Daily skickade meddelande men svarade inte tillbaka, jag känner mig fortfarande nere. Men idag var dag som kommer förändra mitt liv en hel del. I måndags sa min chef att vi ska ha en möte idag efter lunch. Jag tänkte att det är kanske denna lönesamtal. Det kunde inte vara ju om detta tjänst.... men när jag såg att andra chef ska vara med. Då fick panik lite, vad är det nu som händer....Det var det samtal...Vi pratade lite om detta tjänst och hur jag känner och trivs på hotell och de vet inte än riktigt hur de ska dela detta tjänst men de kommer anställa två personen och en kommer det vara jag ( kanske)...Jag fattade att jag får detta tjänst nu. Nu har jag börjat även att göra städlistorna och börjar komma igång nu mer. Nästa helg är jag ensam , och göra ensam de listorna. Jag kan öva några dagar till nu. Men det känns lättnad nu. När vi skulle sitta i lobbyn..det var samma plats för ett år sen när jag sökte jobbet...och det var ca 12 år sen när jag fick mitt första jobb i samma tid...allt blir nu bättre. Jag kan det här och jag klarar det nu. Bara att göra det bästa nu. Jag hade gett upp hoppet att det kan bli bättre men efter idag känner ja mig tryggare nu och säkrare. Nästa månad är jag bokad in i 10 dagar nu och det kommer bli säkert mer dagar. Jag är så glad just nu. På jobbet har inte jag berättat om det och vill helst att inte prata så öppet om det. När allt är säkert då kommer jag visa vem är jag. J är hemma med sin kompis nu igen, hon är här redan andra dagen eller redan tredje dagen. Inte mer i denna veckan. Det funkar inte att hon kan följa med nu varje dag. Om en vecka kommer jag fylla år, jag vill inte tänka på det alls. Men tar en dag i taget just nu. Och nu försöker igen undvika min FB. Ikväll ska vi äta pannkakor. Imorgon jobbar jag och sen har J sin gymnastikträningen. Jag ska till frisören redan imorgon. Bara kollade tiderna och det fanns lediga tider och tänkte nä ska fixa redan nu hår. Men frågan är nu hur ska klippa mig. kort eller bara lite topparna. Jag har tänkt att klippa kort, länge har tänkt att prova hur det känns men aldrig att vågat. Kanske ska göra det imorgon. Jag vet inte än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0