Det blir varmare nu

Nu börjar det bli riktigt våren, har längtat efter solen och nu kommer det. Igår var ute och bara njöt solen innan skulle gått till frisören. Ja, jag var redan igår hos frisören. Jag klippte som förra gången, det passar bäst för mig. Och känns så bra för mig själv. Jag lade en bild upp på insta, inte på FB. Där bara checkade in på salongen. Problem är igen Fb jag är aktivt igen. Igen delar hela tiden. Nu försöker igen undvika men det går inte. Och nu kommer det känsla att vet inte mer vad ska göra. Jag ansökte igen lån, mindre , fick avslag. Nu ansökte ett annat lån, fick svar att det är godkänt och fick precis sms att även det är avslag. Nu har en till på gång, blev godkänt för det och väntar sms när pengar har överfört. Det känns hopplöst nu helt om jag inte få inget lån. Jag klarar inte det mer...jag har nu ca tvåtusen räkningar som kommer inte kunna betala. Nästa månad får jag lite bättre men då har jag de obetalda räkningar och sen har bil sen har csn lån. Jag orkar inte mer. Jag fattar inte varför blev inte godkänt hos de första, alltid fått därifrån och betalar alltid tillbaka i tid, nästan alltid tidigare. Nu har även matpengar slut, bara tvåhundra kronor kvar. Jag vet inte hur kan jag överleva nu. Jag vet inte. Jag tror inte att mamma kommer skicka samma dag när fyller år. Jag vill inte tänka på det alls. Bara andas lugnt och se det allt ljusare. Även hörde att nästa månad finns mer jobb. Det känns bra för mig. Nu måste fixa den sista delen av kurs. Sen är det slut, hoppas att får nu min intyg. Det har hjälpt mig mycket nu. Nu har blivit bättre konsumenten efter detta kurs. Nu är det kvällen. J har en tjejkompis på besök, hon kommer att sova över här. Det känns bra att hon har sina kompisar. Idag var bara hemma, läste kursen men inte hela delen. På kvällen skickade meddelande till D, bara frågade hur går det med honom och han frågade hur går det med mig. Jag berättade om denna nya tjänsten och håller tummarna för mig. Sen frågade om denna soppa, jag mindes rätt hur man gör detta. Sen bara kram. Nu är det kört igen på FB, jag delar hit och ditåt. Och D gillar mina inlägg och delade även en inlägg. Och nu lade upp min bild på FB efter frisören och får mina gilla markeringar och några komplimangen av några tjejkompisar bara. Jag fick ingen lån nu, de betalar inte ut, bara håller på. Men försöker ta det lugnt, det blir obetalade räkningar, då betalar nästa månad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0