Det måste bli bättre nu...

Den jobbiga vecka är bakom, jag har gråtit så mycket, känt mig så ensamt, saknat någon för mycket. Men försöker att tänka och vara lugnare nu, det är inte bra för min själ, hjärta, kroppen att vara så ledsen och stressad. Jag måste se ljuset nu.. Igår fick ingen svar av honom och låter honom vara. Jag skriver inte honom mer just nu. Det blir värre om jag kommer skriva igen honom, jag läser in blogg och det är alltid samma sak när jag träffar någon och det är alltid jag som skriver eller ringer. Som är så deprimerad, och alla killar bara blir rädda. Bollen är i hans handen nu. Jag måste lära nu att inte hela tiden visa intresse eller skriva efter en meddelande efter andra. Idag måste städa hemma nu, jag måste göra det idag. Imorgon kommer J hem, inget svar än från M, hur ska hon komma hem. Jag skriver inte heller. Det snöar nu här också, vinter och kallt. Ikväll tänkte gå ut och ta en långpromenad till Saltö, men om det snöar såhär, då går ingenstans ut nu. Nu hoppas jag att denna vecka ska inte vara hemma, jag vill kunna jobba några dagar. På torsdag kanske ska få a- kassa, men det är bara 500kr, inte mer. Nu vill gå snabbare till frisören också, kollade att på torsdag hade tider,om ska inte jobba då kanske ska gå redan då. Jag vill klippa mig. Men hur , det är frågan, om ska klippa kortare eller inte så mycket. Jag vet inte, men frisören kan ge bästa råd , vad jag passar i. Nu börjar vi igen samma tjafs. X frågade om har kollat biljettpriserna , och han trodde att jag skulle fixa det. Kollade upp nu och fråga om han kan boka, att jag har ont med pengarna. Nu väntar vad han ska svara. Jag försöker ta det lugnt. I morse lade i halsen halsband med rosenkvarts sten och känner mig lugnare. Det hjälper mig, kanske ska börja bära det. Men snöre är lite för seg, kanske ska kolla om hittar någon annan snöre att ta eller annan halsband. Nu var det jag som fick boka J.- resa, men det var utan assistens. X kunde inte boka, jag vet inte hur kunde inte han att boka. Men vet att J ska hem äntligen imorgon, men det blir sent när det är mörkt ute. Klockan är fyra och har börjat läsa min nästa delkurs "Kläder" men har två veckor på mig att gå genom allt detta och diskutera de frågorna. Sen är det kurs slut. Jag tänkte gå ut senare på kvällen, vid klockan 19 tiden, kan gå bara runt och slappna av kanske vid havet, njuta solnedgång och göra lite bilderna också kanske. Jag ska köra imogon till flygplats, och såg att det kan bli snö. Nu tänkte igen dumma jag skriva till D, men fråga bara om det är farlig att köra sommardäck om det snöar. Jag vet inte om ska fråga honom det eller inte, och om han kommer att svara. Kanske kommer han inte alls att svara. Måste fundera på det. Jag kollade vilken tid går solen ner, och det stod klockan 8 tiden, trodde det var vid 7 tiden men nu börjar det bli ljusare på kvällarna. Imorgon vet inte om ska jobba eller inte, men hoppas att kan jobba. Jag vill jobba, jag måste jobba. Nu betalade ca 500kr till J-s resa. Nästa vecka ska jobba de två dagarna nu och på fredag ska till Växjö, jobba där. Det känns bra att kunna jobba nu oftare med detta, att kunna komma ut härifrån, men skulle vara lättare om skulle haft de demo här i Karlskrona, närmare. Jag klarade inte länge---jag skrev till D. Jag frågade bara om det är ok att köra med sommardäck när det är snö. Visste inte alls om han kommer att svara-men fick svar. Vad är det snö hemma. Då förstod att han har inte kommit hem och kanske är på väg. Jag sa att nu är det solen men imorgon kan komma snö, sen svarade tillbaka, hoppas att det blir ingen snö imorgon och kör försiktigt. Det var allt. Han svarade tillbaka, men skrev inget annat. Då måste jag bara vara så att inte mer att fråga om vi kan ses. Nu ska äta lite och sen ska gå vid klockan 19 tiden ut, vill gå och vara nära havet och njuta vågorna och det lugnet som finns där. Jag ska ta en sväng till Saltö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0