En glad dag

Idag blev en bättre dag. Jag ska vara ledig bara på torsdag nu, alla andra dagar ska jobba. Imorse fick sms om kan jobba idag. Sen fick mer dagar att jobba. Det känns bättre nu att få jobba hela veckan, men nästa vecka kanske kommer inte alls att jobba. Jag fick skattepengar och betalade mina obetalade räknngar, men inte lånet än. Ska fixa bilen också nu, lämnade till verkstaden, hämtar på torsdag. Idag kollade mejl och fick en till uppdrag nu, slut av aprill men i Växjö, men det ligger ju lika långt som Kalmar, tackade ja. Det är 7 timmar nu. Jag har tänkt nu mycket på det. Att ville ge denna liten present till D. Jag sa honom att hade en liten sak för honom, att har hemma. Vi var på Preem, han skulle åka tillbaka hem. Men sa att jag behöver inte ge honom någonting, han frågade ju en kram. Jag tänkte posta det, men idag tänkte. Att kanske är det bättre att inte skicka honom, han kan se kanske att jag bryr för mycket om honom. Och nu tycker att det är bättre kanske. Jag kan förstå om vi skulle vara ihop, då kan man förstå bättre det. Jag vill ju ses igen. Jag skrev honom att kanske kan ge nästa gång vi ses, om han vill sen. Han svarade inget tillbaka. Han vet inte om han vill ses, eller kanske har jag fel. Jag vill ju träffa honom igen. Men är alltid det som skriver honom,och vet inte hur ska skriva nu om vi kan ses. Vad ska skriva honom, kanske är det bättre att vänta vad gör han. Idag tänkte att ska fråga honom denna andra soppas recept. Jag minns att han har en till soppa som han vill bjuda mig nästa gång. Men ska inte fråga nu direkt om det. Jag vet inte än om J ska åka till Stockholm, eller inte. Nu måste vänta tills fredag. Jag skrev att vill boka redan idag resa till Stockholm, varför han ville inte att bokar nu. Jag tänker inte betala nu om det blir mer än tusen krona. Han är fortfarande så jobbig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0