En lugn söndag

Klockan är snart 10 och J sover fortfarande, jag vaknade klockan 9 tiden. Nu tar det lugnt hemma, vet inte än vad ska hitta på. J ska inte till träningen idag, hon har mens. Nu såg att får från Tradera ca 75 kronor, det är lite men hjälper mig en del. Jag vet att klarar mig , jag måste tänka positivt nu . Inga stress och tårar. Bara ta det lugnt. Det blir bättre. Nu är tillbaka på FB... Idag hann jag städa och sa till J att plocka upp sakerna i hennes rum och hon städade sin del av rummet. Sen var vi ute och handlade lite sakerna, inte mycket. Och nu är min matpengar slut, ingenting kvar mer. Nu är jag igen tillbaka på Fb och började igen dela det och det. Idag redan fyra olika inlägg, en inlägg tog bort nu. Jag måste ta det lite mer försiktigt nu men kan inte, vill dela allt. Sen kollar hela tiden vem gillar mina inlägg, det är som sjukdom redan. Sen ser att D delar så mycket, varje dag ca fem inlägg men han har ganska bra inlägg som jag mest gillar. Jag vill inte logga in nu igen, nu är utloggad men vet att snart igen aktiv. Kanske ska göra såhär , att loggar inte in ...och gör det när har fått t ex tre eller fem aviseringar. Jag klarade i allafall minst just nu en hel dag. Och har tagit ett steg vidare. Det känns svårt att inte vara inne, men det är bättre att inte använda Fb så mycket. Snart fyller jag år och sen kommer jag får de grattis hälsningar. Då ser man vem är riktiga vänner. Jag har några goda vänner bara där. Vissa har ingen kontakt alls. Imorgon ska J till skolan, vet inte om ska jobba imorgon. Men känns att kommer får sms imorgon bitti. Nu nästa vecka ska fixa den sista delen av skolan också. Då är det slut. Under denna kurs har jag lärt ganska mycket om konsumtion och kommer ändra ganska mycket, vad köper jag. Redan nu har ett mål, och det går bra. Denna år köper jag inga nya kläderna till mig själv. Ibland vill jag köpa men sen tänker, nej, behöver ja det, kan jag vara utan det. Det kan jag. När året är slut sen ska börja byta ut garderoben helt, då blir det bara miljövänliga kläderna och eko kläderna. Jag har börjat köpa till J redan nya kläderna och de är miljövänliga. Snart måste börja fixa maten, imorgon kommer J-s kompis efter skolan hit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0