Hemmadag igen

Det känns att är ledig idag,inget jobb idag för mig. Igår tänkte ok ska inte logga in nu på FB,men i morse kunde inte bli. Nu såg även att D hade gillat min profilbild, det trodde inte jag att han kommer att göra. Sen delade en inlägg för ett år sen, efter en stund tänkte ska ta bort det. Men loggade in och såg att han hade gillat även det, då låter det vara. Men ska försöka att inte logga in för ofta nu där, eller att dela för mycket. Idag har J träningen och sen ska handla mat hem på Ica. Igår började prata med J lite om mamma ska sälja bilen, jag förklarade henne varför. Hon förstod det allt anledningen varför måste sälja bilen. Det känns bra, att hon förstod. Jag tänkte hela tiden att hon kommer vara arg och besviken att vi kommer inte ha bilen. Men kan alltid hyra bilen om vill åka någonstans ju. Jag kommer att ha kvar nu under sommaren sen ska sälja den. Kanske , eller sälja redan nu. Jag vet inte. Jag tänkte att ska åka till Stockholm i maj kanske, ska hämta mina sakerna nu.Sen kan sälja, jag vet inte. Det är mycket att tänka på, och kommer inte sälja det för billigt heller , om jag kan få 15 000 är jag nöjd. Jag har själv lagt på bilen mycket pengar. Nu ska kolla lite på tv, söka jobb och sen ska duscha. Det är en seg dag hemma. Jag läste lite boken, sen läste om kurs lite, åt mat och nu bara sitter här bakom datorn. Det känns allt så tråkigt att bara sitta hemma, kollade och räknade mina räkningar, skrev ner vad ska handla idag. Nu har ingenting med att göra,, snart kommer J hem sen ska äta lite, sen ska gå till hennes träningen, handla, sen hem. Nästa vecka blir det lite mer. Jobba två dagar på hotell och sen på fredag ska till Växjö. Det känns lite bättre men vill jobba lite mer om bara kan. Sommaren kommer jag jobba mer, men sen är det lugnare igen. Nu har börjat fundera att kanske ska börja plugga istället. Till undersköterska ,men det är en hel år, och måste jobba samtidigt. Jag vet inte om kommer att klara det. Problem är att kan inte ta någon studiemedel under tiden då. Jag vet inte, är osäker men vill göra någonting annat nu. Det är svårt att hitta annat jobb. Nu blev det Växjö inställd, och blev besviken nu. Och nu helt plötsligt fick slut av maj tre dagars erbjudande. Men är osäker just nu, jag tackade " ja " till en dag just nu. De andra dagar jag vet inte, J är hemma då hela dagarna. Jag vet inte. Det är för långt att åka dit, men samtidigt det är bättre att jobba än sitta hemma. Jag vet inte om kan jobba på hotell ju. Jag vet inte mer vad ska göra. Jag måste fundera på saken nu. Det är svårt med det allt , när man har nu två olika jobb. Jag behöver fundera på saken. Imorgon ska J till en kompis och sova över där. På lördag hon ska till en annan kompis. Det känns bra för mig att hon ska vara med sina kompisarna nu. Nu känns det att det börjar nu, att hon kommer vara mer med sina kompisar än vara hemma. Imorgon ska jag jobba, fick sms idag och kan göra listorna nu själv imorgon. Det känns bra att lära mig lite om sånt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0