Lördag igen

Det är lördag, lång helg för J, ingen skola på måndag. Imorgon är det valborg, vet inte om vi ska gå någonstans. Inte så stor lust att gå någonstans på kvällen. J har fortfarande en kompis här, vet inte när hon ska hem. Men hoppas att snart, de åt nu frukost. Jag hann handla lite mat och hämta ut mitt paket som mamma hade skickat- en halsband, en tröja, och godis och mycket choklad. Nu kan baka om jag vill. Men har börjat baka mer utan vetemjöl nu, redan är det slut glutenfri mjöl, skulle köpt ny paket. Igår kokade soppa och har mycket kvar nu. Nu blir det varmare och ska börja fixa balkongen också nu snart, jag har ingen grind nu att sätta på för katterna, vet inte hur ska göra nu om de kommer springa nu där. Nästa vecka ska försöka att tvätta även gardiner men vet inte om hinner, för att har sängkläderna att tvätta också. Nu försöker att inte dela för mycket på FB, men lite bara. Min ny bild som lade upp igår, det är många som tycker att jag passar fint och gillar det, även min vän D gillade den. Det känns så tråkigt att vara hemma nu, vet inte vad ska göra, måste städa här. På onsdag bokade tvättstuga, hoppas att hinner tvätta allt nu. Jag är fortfarande orolig nu med mina räkningar, hur kommer kunna betala de nu. Mamma kommer skicka säkert igen pengar innan lön kommer. Det räcker lite iallafall. Nästa vecka går allt pengar på konto nu, hemförsäkring och sen på Nordea. Nu kollade mina mejl och såg att hade fått en mejl från meddelandelån, fattar inte varför de skickade det till mig, står om lån för tretusen kronor. Ska de betala nu eller inte, på min sida stod det bara att blev nekad för lån, fattar ingenting just nu. Klockan är snart 12 och vet inte vad ska göra, måste fixa min kurs men har ingen lust för det just nu. Kanske ska gå genom det allt imorgon och skriva texten när jag väntar på J, hennes gymnastikträningen. Nu är J hos sin kompis, jag vet inte när tänker hon komma hem nu. Och det regnar. Jag har bara läst boken och bara tagit det lugnt. Nu börjar mer och mer tänka på denna andra tjänst på jobbet. Jag börjar bli mer och mer vara medveten om det, nästa helgen ska jag vara själv och göra ensam städlistorna. Det känns bättre efter det när fick det samtal med mina chef. Nu vill bara göra allt att kunna lyckas med detta och visa lite mer omtanke. Samt har fixat på spotify ny spellista för morgongympa, ska göra det på lördag. Jag måste vara nu tryggare om vill lyckas med detta, det här är min chans nu. Jag kan det, jag vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0