Min halsband...

...av rosenkvarts sten....det hjälper mig att vara lugn och inte vara så negativt mer. Nu måste hitta bara någon annan snöre. Igår var ute ca två timmar, det var skönt, chatta lite med Daily. Sen var nästa n vid hotellet och sen körde D förbi, han såg mig och vinkade...Han tänkte säkert vad gör jag här. En stund tänkte skicka meddelande om han vill följa med att ta en promenad, men sen tänkte nej, jag ska inte skicka någon meddelande. Efteråt lade några bilderna upp på FB , och imorse han såg de och gillade. Jag tänkte att kanske har han slutat att följa mig men det är han inte gjort. Jag måste vara lite hårdare nu med mina inlägg, jag delar för mycket där. Jag måste ta lite lugnare med mina inlägg. Om två veckor ska jag klippa mig, men vet inte än hur, om ska klippa kortare eller bara lite. Jag vill klippa en kort frisyr men är rädd om kommer att passa i det, kanske ska fråga frisyren råd. Idag är jag hemma som vanligt. Ikväll klockan halv elva kommer J hem, jag vill inte köra bilen så sent, men har ingen annan val. Klockan är över 12,ok gråt kom igen. Det började snöa nu men det är bara korta stunden. Imorse lade D upp en video som var så kraftful att det gick rakt in i mitt hjärta att jag delade det. Precis det här behövde jag se och höra, om livet att ge upp och tro på sig själv att jag kan , jag klarar. Jag känner att har det jobbiga perioden nu som kommer ha varje år, innan jag fyller år.. det gör så ont varje gång, jag gråter....jag vill inte vara ensam ...känner bara att har ingen som bryr om mig,,,ingen som ser mig. Det är ingen som vet hur jag känner, och jag öppnar inte heller mig så lätt. Imorse beställde jag en hängsmycke i rosenkvarts att ha med mig hela tiden i runt halsen. Det blir min present till mig själv, min födelsedagspresent. Jag såg i schema att jobbar nu i maj i två dagar, denna vecka helgen när fyller år. Nu tror att jag ska göra listorna nu. Det stod kl9-15.30. Nu ska läsa min kurs lite och anteckna, sen ska gå och handla lite mat. Sen på kvällen ska hämta J, får inte glömma bort det nu. Jag ringer men hon svarar inte alls. Om två timmar kommer jag börja åka och hämta Jennica på flygplatsen. Jag fick prata med henne lite, men hon var lite ledsen och ville inte prata med mig mycket. Hon är rädd samtidigt att åka nu alldeles ensam,men hon är stark och klarar det. Idag har jag tänkt mycket nu hur ska leva mitt jobbiga livet och hur kommer klara det. Det är svårt och måste göra förändringar nu i mitt liv. Jag funderar att sälja min bil, jag känner att jag har inte råd att ha kvar det just nu. Jag behöver hitta en heltidsjobb och det har inte jag och kan inte söka socialbidrag. Nu tänker att ha bilen under sommaren och sen ska sälja det. Samt en förändring är min kropp. Jag älskar att löpträna men de händer inget och jag har bestämt att träna hemma, göra övningar. Jag började för några dagar sen men nu idag tänkte ok, nu ska börja på riktigt med träningen. Jag kan börja lite i taget. Jag tänker för mycket nu om mitt jobb, det går inte vidare , om har bara timanställning, jag klarar inte. Jag lånar hela tiden, det går inte mer. Idag skulle en låneföretag ringa mig och erbjuda ett lån, men har inte ringt nu. Det måste bli stopp nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0