Juldagen

Idag vakade jag redan vid klockan 5 på morgonen. För att somnade igår i soffan vid klockan 9 redan .Jag var helt slut efter jobb, efter löprunda, maten. Nu har tagit dagen så lugnt, inte gjort mycket, kollat filmer på dator, ätit god mat, varit med J, Jag känner fortfarande mig ganska nere, när tänker på alla andra som är inte så ensamma som jag. Jag hatar den att vara ensam under jul, det känns så tomt, jag håller mig upp men inners inne har ont i hjärta. Om kan bara vara ensam då vill bara gråta, gråta mig helt ...tårarna kommer ...det gör ont. Varje år önskar jag bara att inte vara nästa jul ensam, men vet inte hur det kommer bli...det vet man inte...jag tror att J kommer vara hos sin pappa nästa år. Jag vet inte hur kommer det vara med honom, men den kille nu , om vi kommer att ses eller inte, hur och när. Han vill ju komma till mig och stanna hos mig , men det vill inte jag att han gör. Jag vill träffa honom först ute ..om det kommer växa något mellan oss. Samtidigt är jag rädd att bli besviken ... Imorgon ska jag jobba, sen är ledig igen , sen jobb i två dagar och sen är det en ledig helg. Längtar efter det, att åka bort med J, bo på hotell och bara vara. Nästa år kommer bli bättre, jag vet. Jag tänker inte köpa nu så många nya kläderna, men har bestämt att köpa bara hållbart, och ekologiska kläder. Nu kollade redan rea, och hittat några plagg som skulle vilja köpa redan nu. Helgen kommer vi åka bort, då tänkte kolla om hittar något till mig själv nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0