Jag vet att det kommer bli bra igen...

Just nu känner mig hopplös men håller mig lugn. Problem att har tagit smslån som kommer ha svår att betala tillbaka. Jag hade ingen annan val. Det är de dubblahyrorna som måste betala. Allt min sommarsemester planer är försvunnen, det blir ingen semester för mig. Jag trodde och hoppades att nu kan åka till Estland men just nu känns att det kommer inte bli. I Stockholm gick det bra, lämnade lägenheten, städade fint allt, packade de sista grejerna. Det jobbiga samtal gick bättre än trodde. Han ska fundera på saken och kanske kommer vi köra halva vägen med J nu under lov. Men det blir dyrt att köra även de halva vägen fram och tillbaka. Jag hoppas att han kommer inte förändras nu. Jag började läsa en bok, som har öppnat mitt hjärta, hjärna lite mer och hoppas att kan fortsätta att leva bättre nu. Det är jobbigt just nu men håller mig lugn. Idag fick jag jobba. Och ikväll har jag sökt ett jobb. Jag sökte till husfru assistent jobbet...på eget hotell. Jag visste inte om detta, men en gammal arbetskollega i Stockholm frågade om det och berättade. Imorse frågade även husfru och hon sa att sök via länken. Jag gjorde det, men har inga stora förväntningar för det. Klart att vill jobba vidare inom housekeeping. När var i Stockholm kunde inte låta bli borta från D, skrev lite med honom, skrev att laggade hans soppa och alla tyckte om detta och skrev även om samtal med x,han skrev att ska vara lugn och prata lugnt utan att bli arg osv. Sen skrev att det gick bra med x. Jag vill inte skriva för mycket med honom. Nu försöker att vara utan FB i några dagar, men vet inte hur länge jag kan. Jag känner att jag delar för mycket där. Och känner att det tar för mycket tid och energi just nu, att hela tiden vara så aktiv där. Jag försöker att inte tänka på allt nu men det kommer och går mina tankar just nu. Viktig är att må bra själv och ta hand om J, inte tänka på andra så mycket. Jag saknar någon bredvid mig, saknar närheten men vill inte söka just nu någon ny att träffas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0