Jag vet att det blir bättre

Det blir bättre snart. Jag ser ljuset och det känns bra. Idag är jag ledig och började fixa sakerna som är viktigaste just nu. Snart ska åka till verkstaden. Jag hoppas att det är inget fel med batteri och måste inte köpa ny batteri. Jag var i bilen och startade, det gick direkt men känns lite seg, eller känns att bilen hoppade lite bara. Det känns att jag är inte så bra med bilen, och måste förändra det. Jag måste börja ta hand om bilen bättre, jag måste gå och tvätta den, och måste köpa snart nya torkarblad. Kollade olja, det var ok, och fyllde sista spolarvätska. Skickade in a. kassakort, anmälde jobb ams. Avbokade tandläkartid i Kalmar. Nu sitter bara hemma. Igår fick jag jobba, det känns bra att kunde jobba. Om jag kommer ha tur, om det går nu, har jag chans att få vikarieplats för ett år. Jag vet inte än säkert, men en arbetskollega ska bli mammaledig nästa månaden redan. Jag har inte fått än någon samtal, men en vän har sagt till en större chef att jag kan ta platsen. Jag vet inte än, om det går så. Jag hoppas det såklart. Det skulle betyda mycket, skulle få leva bättre då. Sista tiden tänker så mycket på J, jag vill ge henne ett bra liv, men det är så svårt, jag har inte råd att göra och köpa allt för henne. Jag måste kämpa vidare med henne. Just nu har jag två killar som jag skriver med, jag vet inte om kommer träffa någon av det. Jag vill inte själv börja pressa de att ses, jag vill helst att de själv kommer att fråga om jag vill ses. Igår skrev med en kille, han var bara så tråkig. Jag frågade och han bara svarade. Men sen skrev att han var uppdagen, att idag har han tid att skriva. Nu ska hitta något att äta, sen ska åka snart till verkstaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0