En lugnare dag

Idag var det lugnare dag. Imorse kollade mitt konto och såg att mamma hade skickat pengar, kunde andas ut lite. Då var vi i stan, J fick nya jeans, hittade inte klänningen, som hon skulle gilla. Det fanns i affärerna, men hon ville inte ha. Nu hoppas att hennes pappa ska hitta till henne när hon åker. Tiden går bara så snabbt. Om tre dagar åker hon redan. Med tiden har jag börjat mer och mer tänka på min ekonomi. Det är svårt och måste börja förändra nu någonting. Jag har låner och krediter som vill bli av snarast, vill inte mer ta krediter. Det är ränta som är för hög. Nu har ett mål och vara skuldfri inom fem år. Men kommer ha kvar studielån som kan inte betala så snabbt. De andra lån är viktigaste att betala av. Och vill börja spara pengar, men det är svårt när har inte riktig inkomst. Samt tänker sälja bilen, vet inte mer känns att det är onödig just nu. Jag klarar utan det. När J ska åka i väg. då planerar att åka till Ikea och köpa byrå till J och till mig själv. Jag tänker ta det lugnt och fixa en sak i taget. Det är fredag och handlade mat hem nu. Nu ska fortsätta min kofta, det går framåt. Har bara kvar ärmar och höger del att sticka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0