13.mars

Idag är jag ledig, och bara sitter hemma. Snart ska ringa till verkstaden och frågar vad tar denna gubbe betald för service. Om det blir tvåtusen då är det billigare att åka till Kalmar, där är det 1500. Jag hoppas att det är samma hos denna gubben. Det är dyrt att ha bilen. Jag sökte en extrajobb på sommaren på Luko men tror inte att får det, jag är för gammal säkert. Men vet inte aldrig. Denna veckan hoppas jag att kan träffa D, jag vill inte skriva honom just nu. Och hoppas att han kan komma helgen, kanske vill han ses när är jag ledig under dagen. Jag vet inte, men ingen ide att börja hoppas just nu för mycket. Jag kollade runt om bilservice och allt, nu förstår att måste göra mellanservice för bilen. På mekonomen kostar det ca fyratusen redan...jag hoppas att denna gubbe tar halva detta pris, jag vet inte ju än, men ska ringa honom efter klockan 10 nu. Ah måste det allt kosta så mycket pengar, jag har ju en fel på bilen och det kostar också pengar. Plus har redan ca 700kr mindre bostadsbidrag och vet inte hur ser det ut med jobbet. Det känns att det blir inte bättre än att få jobba mer, och ingenting om detta tjänst heller. Jag måste jobba mer att kunna klara betala mina räkningar och är så trött och hatar att ta sms lån. Jag hatar det allt med min gamla lägenheten, att betala elva tusen ...så arg är jag på mig själv. Men är positiv, måste vara stark just nu. Jag vet inte men börjar fundera att kanske kommer att sälja bilen,jag vet inte, det kostar för mycket pengar. Jag vet inte hur ska göra det allt. Jag kör det bara när J har träningen, och kommer köra nu när kommer lämna J till sin pappa halva vägen. Jag måste fundera på saken nu mer , om det blir inte bättre med jobbet. Om inte får jobba mer, eller inte hitta heltidsjobb. Då har inte jag kvar. Det är en stor kostnaden just nu. Det underlättar mycket men har inte råd för det. Jag vet inte, jag vet inte... Jag måste hitta annat jobb, jag söker och söker , skickar in ansökan men får inget. Det börjar bli svårare och svårare med tiden. Jag har a-kassa och tänker använda det så länge jag jobbar bara för extra. Så serva bilen kommer kosta max tvåtusen...Jag bokade nästa onsdag, hoppas att jobbar inte då. Det är mycket extra utgift nu. Varje månad något extra. Men försöker att ta det lugnt men måste tänka på allt nu att kunna betala räkningar och hur mycket måste låna nu denna månaden. Idag blev så förbannad. Jag såg att att en min jobbdag försvann idag, jag skulle jobbat även på fredag men nu är det dag borta. En dag mindre ...jag måste jobba att överleva. Varför tog hon bort den dag. Nästa vecka står bara söndag att ska jobba men hoppas såklar att det blir mer dagar nästa vecka och kanske blir någon dag till denna veckan. Kanske blir det mindre pengar nu nästa månad än denna månaden. Och aprill kommer kanske betala från bostadsbidrag denna skulden som de betalade mer än hade rätt till. Det är ca 1700kr. Allt handlar om pengar. Jag vet inte kanske måste sälja bilen nu om det blir inte bättre med jobbet. Jag hoppas att få något svar från den annan hotell i veckan. Denna vecka skulle jag träffat D, men allt är inte säker. Nu skickade meddelande och frågade honom om vi kan ses i veckan eller det är för tidigt att planera någon dag/ kväll. Jag vet inte vad kommer han svara nu. Jag tror att han tränar nu, det brukar han göra denna tiden. Jag var nu ute och löptränade i stan, det kändes bara att behövde komma ut och springa ut mig. Efteråt känns det bättre. Imorgon ska jobba och tror att ska sova vid kl nio redan. Jag har fortfarande problem att sova på nätterna, vaknar som vanligt men somnar igen efter ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0