25.mars

Snart är mars slut och nästa månad börjar och sen är det maj. Jag vill inte tänka på det just nu, tar bara en dag i taget. Just nu är mest orolig med min ekonomi. Jag vet inte hur ska göra om kommer inte kunna låna mer pengar, hur kan betala mina räkningar. Jag kan låna bara tvåtusen, inte mer. Idag kommer en annan kille, hoppas att han kommer att köpa mobilen för 2000kr, jag går inte ner mer. J ville åka till stan men sa att bilen är sönder och kan inte ta bilen. Vi ska få sen, om han vill gå , kan hon ta cykel. Vet inte, om själv klarar att cykla. Igår jobbade på butiken och det var riktigt spännande och kul. Det gick bra, tyckte jag och gjorde nöjd, nu hoppas att få en bra feedback. Det vet inte jag än, men nu har skickat in min rapport också. Igår var helt slut när kom hem. Imorse kollade mina mejl och hade fått ny erbjudande, tror att nu får mer erbjudande. Men är i Öland, i Borgholm, samma dag när hade tänkt skicka J till Stockholm. Jag skickade sms till x, när kan boka hennes flyg, hur länge måste jag vänta nu. Hon vill ta sin kompis med, och hennes mamma kan betala resa, det tror inte jag just nu, det kostar säkert nu redan tvåtusen minst, eller mer kanske nu. Jag vet inte. Jag börjar bli så trött på honom igen, han fortsätter samma visa nu , vänta så länge att bestämma när hon kan åka. Men tar det lugnt. På måndag ska kolla upp , imorgon kanske ska ringa till hennes kompis mamma och prata om det. Idag måste hitta på något att göra, ska kolla om J vill till stan, men sen är det bara att cykla. Min cykel är helt död, kan inte mer cykla, försökte pumpa men gick inte alls. Kanske ska ta den och prova var finns det riktiga pumpen någon dag. Men var med J i stan idag och hon klarade att gå hela vägen , lite gnäll var det. Hon förstod att vill inte köra bilen. Det blev lite shopping men mest miljövänligt, hon fick nya underkläderna ekologisk bomull. Nu bestämde att ska inte köpa mer som är dålig kvalitet, och ska köpa bara ekologisk. Jag minns när D var här och vi pratade om just om ekologiska kläderna, och att det finns inte fina kläderna som är ekologiska. Och det är sant, de är lite tråkiga men han berättade att han hittade lite dyrare t Shirt och köpte de istället. Nästa vecka han ska komma hjälpa byta däck, jag skickade en bild med bilen var har det slangen trasig. Han skrev att kan kolla när han ska byta däck. Men svarade att har bokad tid på tisdag på verkstaden eller ska vänta med det tills han har kollat. Sen svarade han inget tillbaka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0