En dag till mig själv.

Idag är jag ledig från jobbet. Men ska göra så mycket jag kan nu idag som måste göras. Jag måste skriva min text för utbildningen och det ska göra nu på morgonen. Sen ska lämna bilen till verkstaden, sen måste handla lite mer mat. Med sista pengar som har kvar nu. Jag sov så dåligt nu hela natten , det känns just nu att jag kommer sälja min bil, jag kan inte ha kvar det nu när jag är bara timanställd, jag lånar pengar för bilen. Det är svårt, det kommer bli svårt utan bilen nu. Om kommer hitta annat jobb, heltidsjobb då skulle klara det. Men just nu det är svårt. Igår fick veta på jobbet att få jobba under sommaren med månadslön, jag ville fråga ledigt i augusti en hel vecka och chef sa att kan ta vecka 34, tills dess har jag schema. Det betyder bara tre dagar, om kommer inte vara ledig redan helgen vecka 34. Jag ska åka till Estland, spelar för mig stor roll om kan vara de dagarna där. Jag måste åka dit. Nu hoppas att snart får mitt schema. Men vet inte när kommer jag få börja med annan anställning,jag hoppas att redan i maj eller i juni. En tjej hade redan från maj till nov fått det. Jag vill jobba mer än jag gör just nu. J gick till skolan nu och hon ska följa med med en kompis, och jag ska hämta henne klockan 8 på kvällen. Nu tänker att kanske kommer hon vilja att J ska sova över hos henne. Jag vet inte, men kanske snart kommer det hända. Det känns så skönt att hon är borta, och får lite egen tid nu. Jag är rädd att måste skaffa ny mejladressen, min yahoo konto, jag glömde min lösenord, är inloggad på data och kan kolla bara här. Och kan inte heller återställa, då behöver min hotmail som vet inte heller lösenord. Nu ska börja med mina ärenden hemma. Jag har kommit igång hemma som hade planerat, har handlat, har skrivit klart min text, nu håller på och smälter kyl och frys. Så att snart ska lämna bilen till verkstaden, under tiden ska gå och springa lite. Jag känner att behöver lite frisk luft. Nu fick även mejl med uppdraget, jag ska till Öland, det blir då 5, 5 timmars jobb. Det är bättre än ingenting. Det blir en lång resa men kommer säkert att klara det. Jag kommer även att åka till Ikea, att köpa glas till jobbet. Det känns mer och mer just nu att kommer sälja bilen, men tänker lite och tror att kommer sälja sommaren, eller efter sommaren. Jag vet inte än, men måste prata med någon som kan ge mig lite råd,kanske ska berätta till D, han kan förstår mig bäst. Nu kommer denna killen helgen, jag är lite rädd att han kommer igen kontakta mig. Även berättade om honom till några arbetskollegor. Hoppas att han kommer inte skicka meddelanden igen, kommer inte svara på hans meddelande. Han har sparat mitt nr, det känns inte alls bra just nu. Hemma som vanligt. Jag var i verkstaden och gubben kunde inte fixa det idag, han hade inte denna delen och fick ny tid nästa tisdag ska lämna bilen eftermiddagen. Han ska beställa den delen, som han tror att passar. Annars måste åka till Kalmar eller till Olofström. Det blir svårt med bilen om det är Seat. Idag kom igen x, ville att ska boka biljett men sen igen att vi kan vänta med det. Så väntar vi igen. Man blir bara trött på honom varje gång. Det går inte att planera någonting i förväg. Och igen är jag aktiv på FB, har delat igen för mycket idag. Och ändrade idag min profilbilden, har sminkat mig under dagen och bara gjorde bilderna. Det blev en fin bild, och nu bara väntar vem kommer gilla den bild. Snart ska åka och hämta J. Igen köra bilen. Nästa fredag ska till Öland, hoppas att det går bra med bilen, att kan fixa även denna andra felen kanske. Om en vecka skulle J åkt men nu vet inte alls om hon kommer åka eller inte alls. Men hoppas att får lite egen tid, utan henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0