En gladare dag

Idag jobbade jag som vanligt. Och fick mejl om min extra jobb, butiksdemonstratör. Jag ska bjuda dricka, på fredag nästa vecka i Ronneby. Det blir nu 8 timmar att jobba där. Det känns lite lättnad just nu. Jag är redan back men måste klara just det viktigaste. Idag kom inkasso brev, imorgon ska ringa dit nu att vill göra avbetalningsplan. Jag hoppas att det kan jag göra. Jag vill inte leva varje månad nu på sms lån, det är himla hög ränta. Jag vet inte hur ska klara. Det räcker inte med skattpengar nästa månad heller, trodde att betalar tillbaka med skattepengar, men det kommer inte räcka, inte än. Jag måste jobba nu så mycket bara kan. På jobbet hade vi även personalmöte, det gick som vanligt. Det kommer inte hända något, det blir inte bättre. Men måste ha hopp och göra sitt bästa. Jag önskar bara att får jobba mer än jag göra nu. Jag hatar att inte kunna leva ett normalt liv. Jag måste kunna jobba mer att överleva. Idag kom hem, det blåste mycket idag. På väg hem såg långt bort D bil, och gick lite tillbaka att vinka till honom, han kände igen mig och vinkade tillbaka trevligt. Han är så snäll bara. Jag försöker inte tänka på honom så mycket men det är svårt. Vi är vänner och kommer fortsätta att vara det. Jag hoppas nu att klarar prata med honom på fredag. Han vet att jag har något i hjärtat och vill att ska öppna upp mig honom nu. Det kan bli känslig bara lite att kommer krama varandra kanske. Ibland behöver jag att få bara krama någon utan att ha närmare kontakt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0