En solig dag

Idag blir det solen,men säkert att blåser. Jag är hemma idag men ska tvätta idag, hoppas att hinner tvätta allt. Det känns så jobbigt igen men min ekonomi, jag vet inte hur klarar det allt. Snart ska ringa till inkasso och fråga om kan göra avbetalningsplan, jag hoppas det. Sen är frågan hur ska kunna betala det. Jag är redan i minus, mycket i minus. Jag måste kunna jobba nu, måste få mer jobb. Nästa vecka ska ta ledigt två dagar, en dag ska serva bilen och andra dag ska jobba på annat arbetsplats. Även måste prata om sommaren, om får något schema och vill fråga en vecka ledigt i augusti, om jag får det. Det är bättre att fråga redan nu, det tänkte jag göra nästa veckan när ska jobba. Om kommer jobba nu någon dag. Det vet inte jag. Jag har bara söndag och det är bara i fyra timmar. Imorgon är det fredag redan, och på kvällen kommer D på besök. Det ska bli kul att får träffa honom igen. Men måste dammsuga mycket innan han kommer, han är allergisk mot katterna. Jag ringde till inkasso och fick avbetalningsplan, och kommer betala nu i fyra månader ca 1000kr. Det känns just nu så jobbigt och svårt. Jag är arg på mig själv att inte sade upp redan när flyttade till Kalmar men då visste inte att få bostad här nere och att denna kille flyttade ut tidigare. Men har inget att göra, bara kämpa på. Det blir bättre snart. Ingen som vet hur jag har det ekonomiskt, ingen som vet att lever igen på sms lån efter sms lån nu tills jag får jobba mer. Då betalar jag hela tiden den ränta men nästa år kommer räknas det allt på skatteverket. Om skulle inte ha de lån skulle aldrig får tillbaka så mycket som jag får nu. Jag planerade att åka till Estland nu i augusti, jag tänkte kan använda skattepengar men istället betalar mina sms lån. Men kan inte förstöra det att inte åka dit. Jag ska åka dit, jag måste göra det, redan i tre år har inte jag varit hemma. Jag måste träffa min familj och särskilt pappa, jag är rädd att han är på väg att gå bort. Jag tror att är hemma även imorgon, jag sms och tog ledigt onsdag och fredag nästa vecka nu. Nu håller tummarna att får jobba mer än den söndag nästa vecka. Jag klarar inte att sitta hemma och inte kunna jobba. Jag måste göra någonting att kunna klara leva bättre,jag säker annat jobb hela tiden men det går inte här heller att får något annat. Bara på sommaren, jag kommer redan säkert jobba under sommaren. Snart kommer J hem , sen ska hon äta lite och sen vi ska åka och tanka bilen i Ronneby, måste köra bilen att ladda batteri. Sen ska handla när hon har träningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0