Igen jobba

Imorse fick jag sms om vill jobba idag. Jag hade bokad tid för verkstaden men jobb var viktigare just nu och kanske kan imorgon. Men vet inte om ska jobba eller inte imorgon. Efter jobbet blev så besviken på jobbet. Det fanns några extrapersonal och de fick nya anställningen, men inte jag. En tjej berätta att nästa månad kommer mycket jobb , jag svarade bra för dig att jag har inget. Nu förstår jag inget, vi alla extrapersonal skulle dela en tjejs pass och nu helt plötsligt får inte jag jobba som det skulle varit. Det börjar kännas att jag börjar lämnas utanför och får inte jobba nu, eller någonting är det som inte stämmer. Jag söker nu hela tiden annat jobb också och hoppas att kommer får snart något annat. Andra som jobbar där pratar om att det är inte helt organiserad hur skulle det vara, finns inget system. Jag sökte också denna tjänst och har inte hört någonting mer om det, om de har hittat någon eller inte. Det finns inte uppe mer denna annonsen heller. Så väntar jag x svaret om datum, han inte svarat och jag vet inte mer hur ska komma överens med honom. Och det värsta är nu att fick inte ta denna sista lånet, och nu sitter jag här med obetalade räkningar, ca 1500 kronor och kommer inte kunna betala J- resa just nu. Tills jag har fått skatt, som kommer nu om en vecka. Just nu har bara kvar ca trehundra och måste klara med det hela veckan. Jag vet att kommer klara mig. Och bilen kostar också. Direkt kommer skattpengar ska betala de obetalde räkningar, de kommer snart kanske påminnelse också. Jag hatar att vara i denna situationen men det kan bara jag förändra. Om kan jobba bara, eller hitta annat jobb. Det måste bli förändringar nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0