3.maj

Idag var jag på jobbet och det gick bra på morgon att göra städlistorna. På lördag ska vara själv ensam och vet att kommer klara det. Nu börjar själv känna sig tryggare och tänka lite extra hur kan jag vara en extra öga, och idag hade en bra ide och berättade till min chef och hon sa att det är jättebra om du kan göra det på lördag. Nu är jag hemma , skulle tvätta fönstrerna nu i köket, ska ta ner gardiner också, ikväll har tvättstuga också, hoppas att hinner tvätta allt nu. Imorgon ska ta J-s rumsfönstrena. Idag såg att mamma hade skickat pengar och nu betalade några mina räkningar och såg att har kvar nu bara femhundra kronor, men klarar med detta nästa vecka. Jag har tillräckligt mat som är bara varma upp. Men tänkte imorgon ska köpa pizza efter J-s träningen. Samt ska göra en liten tårta till oss. Det känns jobbigt att tänka nu att fyller år imorgon och nu kommer många gratta mig via FB säkert. Men önskar att någon kommer skicka vanliga meddelande eller någon vill överraska mig och skicka blommorna till mig. Men har ingen sån vän som skulle göra det. Jag ska vara ledig imorgon, tror jag. Det är bättre att vara ledig än jobba, vill inte att andra kommer gratta mig på jobbet eller fråga ah hur ska jag fira då. Det är bättre att kunna vara själv. Jag hoppas att kan jobba mer denna månad nu, räknade mina räkningar och har för mycket att betala nu denna månad att vet inte vilka räkningar kan prioritera nu. Men måste ta det lugnt nu, det kommer de påminnelseavgift nu säkert. Men har ingen annan val just nu. Jag försöker nu räkna mer vart ska använda pengar och inte köpa mer onödiga sakerna. Det är tufft men det blir bättre snart när börjar jobba lite mer under sommaren. Frågetecken är om kan åka till Estland, just nu känns det att kommer inte kunna åka. Jag vet inte. Men hoppas att kan åka. Det blir dyrare och dyrare sen om ska åka. Det är bättre att tänka redan nu och planera, men hur, kan inte planera inget just nu. J har jobbig period, och ganska mycket bråk och lathet. Men måste själv att ta henne och att hon börjar mer att ta hand om hemmet. Hon är ensam och jag har så synd om henne ibland. Och vill inte prata om hennes pappa...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0