40år...

Idag blir jag 40, idag fyller jag år. Just nu när skriver här har jag tårarna i ögonen, det känns så svårt just nu. Jag har hunnit städa hemma, fixade en liten tårta, tvättade fönstrerna i J-s rum. Nu har kokosolja i håret, ska tvätta och duscha lite senare. Sen ska handla mat hem och ska fixa själv pizza, det blir billigare att köpa själv än köpa. Nu har bara ca fyrahundra kvar på konto och måste klara med detta en till vecka. Jag vet att klarar det, har ju mat i frysen som kan varma bara. J är en annan fråga nu, hon ska inte äta ingen kött denna vecka. Jag trodde inte att hon kommer klara det nu, men hon har inte frågat efter kött. Det känns bra att hon vill själv att äta en hel vecka vegetarisk. Det ploppar in nu på FB gratulationer, men det känns bara så jobbigt att läsa bara de, och tackar ju alla nu också. Inte än min vän D har grattat mig, kanske glömt bort mig, vet inte. Imorgon kommer tacka alla som grattade mig ju. Nu är det kvällen och tårarna kommer bara. Idag är många grattat mig på FB, även D. Nu ringde min bror och efter detta samtal bara började gråta, det är så jobbigt att höra hur han har det allt med sin familj och jag känner mig absolut ingenting. Det är så skitsvårt, jag vet att det blir bättre med tiden. Jag har kämpat för länge. Jag vill leva ett lyckligt liv utan att vara orolig men det känns så jobbigt. Jag försöker att inte tänka på det men det går inte. J hade träning idag, fixade pizza hemma och åt tårta ensamma, hon ville inte äta det. Jag hatar att vara ensamma... Imorgon är jag ledig, tror jag. Men kan hända att ska jobba. Helgen ska jobba själv nu, och tänkte gå tidigare redan vid halv nio vara där att hinna fixa allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0