Dag 2

Nu kommer skriva mina inlägg här med dagarna, under två veckor eller mer.Vi ska få se hur det blir. Så är det dag 2 idag. Igår var jag igen så nere att gråt mycket men gjorde en meditationsövningen o det blev lite bättre. Nu har börjat själv säga till mig bara positiva ord, jag försöker. Om jag tänker någonting negativt, säger bara " stopp" och sen blundar mina ögonen och tänker något positivt. Jag börjar min väg nu att börja må bättre, det känns just nu svårt. Plus har börjat fundera vad vill göra med mitt liv. Och har kommit fram att satsa på min hoppy- stickning. Jag funderar att kanske ska börja satsa på eget, men det kommer kosta mycket i början, läste precis att måste ha startkapital 50 000. Det kommer inte jag ha. Inte nu på en gång, men kommer börja någonstans nu. Jag funderar att kan börja nu när det är jul, och gå till marknaden. Då ser jag själv om det finns intresse här. Jag hinner börja nu att sticka, just smågrejerna, disktrasor, strumpor, och vill satsa mer ekologisk och hållbar. Det kostar mer men är bättre att använda. Jag vet inte om kommer lyckas men kan börja från 0, och sen ska få se. Jag måste få våga mer än tidigare. Nu är min kurs slut snart, nästa månad kommer får jag intyg och funderar mer om det kurs som jag genomgick och lärare frågade alla om det finns någon som är intresserad av det att vill börja sprida vidare det och jag har tänkt att kanske kan visa mitt intresse och kanske det blir här någonting. Jag vet inte, är osäker just nu. Men känner att vill göra mer med mitt liv, jag måste vara stark nu. Idag kommer kanske D få mitt paket redan nu, tänkte skicka meddelande imorgon. Han kommer kanske skicka själv meddelande via FB, men kommer se att jag är borta. Jag tror inte att han har kvar mitt nr. Jag vet inte. Stopp- tänk inte på honom nu... Inget jobb idag, kommer vara hemma hela dagen igen. Inget pengar på konto heller. På måndag kommer lön, måste betala räkningar och ska fixa även bilen då. Det kommer vara obetala räkningar även detta månaden nu. Jag hoppas att kommer kunna jobba några dagar till denna månaden. Jag hoppas det. Denna vecka blir det bara en dag just nu. Nu har jag gjort det, jag tänkte inte än att göra det. Men kollade med annan FB konto och såg att han hade två mindre vän på vänlista...Jag tror att det finns andra tjejerna som har tagit bort honom nu efter det han är i förhållande. Nu kunde inte vänta mer och skickade meddelande--hoppas du mår bra, jag skickade ett paket till dig som kommer idag eller imorgon, ville bara säga det och vill veta att det kommer fram, har inaktiverat mitt fb konto, det har hänt mycket med mig sista månaderna i mitt liv och behöver bli hel igen, har gömt mig bakom "masken", vet inte hur länge kommer vara borta från fB ,hoppas att kommer vara kvar under tiden i din vänlista. Så skrev jag honom, han är på jobbet nu, vet inte när kommer han läsa det, vad kommer han tänka, om han kommer svara på sms. Jag vet inte och vill känna mig nu bättre när har skickat mitt sms. Jag hoppas innerst inne att han kommer svara mig tillbaka någonting. Jag försöker ta det lugnt, ville stänga av mobilen men kanske missar någon annan samtal eller meddelande. Jag är mobilberoende och Fb beroende, jag testade mig , läste lite om det och vill börja föråndra även det beteende med mig. Det stör min hjärna så mycket just nu. Nu ska läsa min bok, klart var jag med mina disktrasorna och redan lade upp på insta. Han svarade nästan direkt, sms några gånger tills han ringde. Vi pratade lite, han blev nyfiken vad har jag skickat till honom men berättade inte. Det känns bra att fick läsa hans meddelande, men måste jobba på mina känslorna just nu. Han var ledsen för det att kommenterade igår, han tyckte det var fin kommentar av mig. Då förklarade igen att inaktiverade mitt konto att han ser inte min kommentar eller min konto där nu. Men senare aktiverade det och smsa honom. han tackade mig för det. Han uppskattar mycket min vänskap och vi är vänner alltid. Han skrev även att han gått genom samma resa, och är glad för min skull att kämpar för det. Han är min vän men har börjat må lite grann bättre nu att veta om vänskap.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0