Dag 7

Nu är det en hel vecka som har gått. Det har gått upp och ner. Jag trodde att klarar att komma över honom nu snabbt. Det kommer inte vara så svårt men nu när jag skrev honom vad jag har känt och allt och hans svar känner jag just nu att han är arg på mig och hatar mig för det. Jag vet inte hur det blir nästa veckan nu när vi har pratat båda. Jag är rädd för det att han kommer explodera eller skriva sakerna som kommer såra mig mer och mer. Men måste vara stark nu. Jag hoppas inners inne att han kommer förstå mig och vill fortsätta att vara vänner. Imorgon tänkte jag skicka meddelade bara att skriva om det är ok att chatta på tisdag, att vill inte störa honom om han är med sin flickvän tillsammans. Jag vet inte vad kommer han skriva då. I dag är det söndag och J har träningen, hon ska dit idag. Hon vill inte alls att gå dit men ska försöka att hon går dit. Hon sitter bara hemma och bara bakom sin ipad. Nu har bestämt att måste vara hårdare med henne och visa att det är jag som bestämmer. Jag måste göra det annars blir det svårare i framtiden. Jag har själv så synd om henne att hon är ensambarn, det skulle inte vara så. Livet går vidare . Nu är jag igen på gång med FB, började dela igen för mycket. Just nu raderade mina appar igen bort, vet inte hur länge klarar med det. Säkert om några dagar har installerat igen. Men ska försöka bara använda nu i datorn, och kolla bara mina aviseringar, inget mer. Jag måste börja mitt nytt liv nu, och har börjat det. Men måste släppa allt det gamla och se bara framåt. J ville inte gå till träningen och nu berättade att hon vill inte mer att gå och förklarade varför. Jag ska inte pressa henne om hon inte vill, så nu har hon slutat. Nu vill hon börja friidrott. Nu ska anmäla henne dit. Hon kan prova nu hur det känns. Idag var vi ut och lite jogg blev det. Och tog hennes paddan nu för en vecka. Jag har tänkt så mycket nu hur ska göra med D. Nu skev på FB en gruppen om honom och fick några svar, många svarade att ska skita i honom, och inte mer skriva med honom, en skrev att kan fortsätta att vara vän. Det snurrar så mycket i huvudet just nu. Men tänkte skriva bara en meddelande, och kommer inte fråga först om den dag passar för honom. Bara skicka iväg ett meddelande, komme inte skicka så långa nu, bara skriver kortfattad. Och sen punkt, slut, kommer inte vänta att han ska svara något tillbaka. Kanske ska göra det redan imorgon kväll. Jag måste släppa honom nu för alltid. Jag kan vara bara vän om han vill, men inget mer. Jag är värd någon bättre än han. Idag var ute med J och såg först en kille/ man , vi såg varandra , sen såg honom igen. Han gick simma. Ah det finns andra här ute som är bättre än han. Jag behöver inget mer som han. Nu ska leva mitt liv. Imorgon ska jobba, sen är det blodomlopp efter jobbet ska åka gemensamt dit. Det känns bra att kan komma ut lite mer nu med jobbet. Nu tar det lite lugnare. Dags att vända blad och gå vidare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0