En ledig lördag

Idag är det ledig lördag, vi är hemma tillbaka. Imorse åkte till stan, men innan dess körde lite med bilen. J fick sin lim, lite godis och sen handla lite mat hem. Nu måste klara med det sista pengar som har i plånboken. Nu låste mobiler, och ipad. Inte använda hela dagen nu. Hoppas att vi klarar det minst sex timmar nu. Idag gick vi även till bibliotek och J lånade Harry Potter bok, hon ville själv att börja läsa den nu. Så blir det idag några timmar att läsa. Det blåser lite ute och tror att vi stannar inne, kan vara på balkongen nu eftermiddagen och njuta solen. Den kille skrev mig tillbaka, han skrev att han var gift i 15 år och skilde sig förra året. Han är fortfarande förkyld men mår lite bättre. Jag vet inte nu helt säkert om vi kommer att träffas. Det skulle vara bättre om kommer träffa någon härifrån. Det finns killar här, även i stan såg jag några. Men tar det lugnt bara. När var i stan var jag så orolig att kommer träffa kanske D, men såg inte honom. Jag vill inte se honom just nu, han var lite för elak mot mig sist när han skickade sista meddelande. Han har eget liv och jag har mitt liv nu. Nu är det kväll och är ensamma här, J är i sitt rum och gör sin slaime. Idag var jag på balkongen och solade lite. Jag läser en bok, det är lite svår att förstå helt men förstår en hel del. Det heter hemligheten och beskriver om livet om tankarna. Att man måste tänka mer positivt, om man tänker negativt då är det allt dåligt men det är inom alla hos människor. Och det är sant. Jag har börjar tänka annorlunda nu sista tiderna, och börjar mer ta livet positivt. Det är mycket negativt men lämnar det allt bakom mig och tänker mer som är bra för mitt liv just nu. Det är jobbigt med allt men gör allt att sluta tänka negativt, det har jag gjort för länge och måste mer tro på mig själv. Tiden går och har mina önskningar. Imorgon ska jobba, fick sms och chef skrev om jag vet att ska göra listorna. Jag svarade att ja jag vet. Nu ska gå lite tidigare att vara klart med listorna. J ska vara hemma. Men nästa helg kommer x med sin fru hit när jag jobbar. Men kommer inte stanna så länge. Nästa söndag har vi personalmöte på jobbet, först ska jobba tills kl 15 sen ska möte. Efter det blir det efterfest eller nån middag kanske, men vet inte om ska gå dit eller inte. Jag vill ju gå men hur kan lämna J ensam så länge. Just nu känner mig igen osäker om vill träffa just honom eller inte, jag vet inte. Det känns fel just nu,,, kanske har fel kanske rätt, det vet inte jag. Jag vill försvinna från HP igen, vill pausa mig igen. jag vill helst träffa någon härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0