Ensamt

Jag känner mig ensamt som vanligt men försöker inte tänka på det så mycket. Det är bättre att vara ensam än söka någon så aktivt, jag låter det vara just nu. Det kommer någon när det är dag är mitt moto just nu. Idag är jag ledig, ska ta det lugnt hemma, kanske ska gå ut och springa sen. Vet inte, ah hur ska gå. J tog mina träningstights nu och jackan också. Vad ska man hitta på mer? Jag tänkte att sticka en överdrag till en metallburk, tänkte att odla något där inne. Igår beställde garn för disktrasorna, jag ska sticka själv disktrasorna nu. Det är mer miljövänligare än de vanliga. Nu känns att börjar mer att tänka på miljön, i köket försöker ta bort plasten nu mer och mer. Det finns mycket kvar men tar det sakta. Imorgon ska jobba och det blir ganska varmt nu, efter jobbet ska gå och plocka skräp nere vid vattnet. Nu tänkte fråga kanske D om han känner någon mer här i Karlskrona som går med detta evanemang. Jag vet inte om ska skicka meddelande honom eller inte, är lite osäker just nu. Nu är J hemma och började med bråk. Hon fick låna idag min jacka och nu kom hem och sa att det är hål. Så blev det ett hål idag när hon hade det idag. Direkt sa att nu det räcker att hon ska inte mer låna mina kläderna. Hon blev arg såklart nu och sitter i sitt rum. Sista var i affären och skulle köpa några kläderna men hon sa, nej hon gillar inte den eller den, då köpte ingen. Men måste stoppa de nu att hon lånar mina kläderna hela tiden. Hon är just nu i jobbig åldern och bara blir arg så lätt för allt. Jag måste försöka att vara lite hårdare med henne också själv nu, hon är hela tiden själv i sitt rum bakom paddan eller i mobilen. Det funkar inte mer såhär med henne. Det är svårt för mig också att inte ge henne allt som hon skulle behöva nu. Nu ska fixa jackan direkt då är det klart. Jag är sönder just nu helt IGEN....jag trodde inte men nu är det sant. Jag hade mina förhoppningar, mina önskningar men nu måste glömma det helt. Min vän D, jag bara skrev honom igen och han skrev att han har ny tjejen. Jag skrev bara att är glad för hans skull och gratis och hoppas att vi kan vara fortfarande vänner, men det gör ont hela kroppen just nu att alla tårarna bara kommer. Jag måste hålla mig ihop nu, måste vara stark just nu. Men han skrev att vi är fortfarande vänner, men det gör ju ont nu när jag vet att han har någon och kan hända att kommer träffa de tillsammans nu. Han skrev även det att hon är den rätta att han har aldrig känns såhär tidigare...jag skrev bara att släpp henne nu när du känner så. Det gör bara så himla ont just nu i mitt hjärta att vet inte om klarar det nu. Det bir jobbigare nu i början men nu måste glömma bort honom. Han skrev också att de har inte ändrat status på fb, men såg hennes sida att D hade älskat hennes alla bilderna. Skit jag gråter nu igen, hur ska vara med J nu, när hon ser att jag gråter. Måste fixa maten för henne snart. Han skiver han svarar och det är så jävla svårt att läsa hans meddelande... han skrev att han släpper inte henne och de tänker redan att förlova...jag vet inte mer vad ska skriva honom. igen skrev att hoppas det håller nu och ha en trevlig helh vi hörs, kram med hjärta. Han svarar inget tillbaka men det alt var för mycket för mig nu att veta det just nu idag, det kommer jobbigare nu när han kommer ut med detta på FB. Bara andas och vara stark.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0