Lite bättre

Igår var på verkstaden och betalade för startmotor. I början tänkte att betalar 1500kr som gubbe sa redan i början. Men betalade bara 300kr att fick ha kvar pengar nu. Det känns bra, fick handla lite mat hem. Idag ska åka och tvätta bilen. Sen ska till stan och la pengar på konto och ska betala några räkningar. Men måste räkna nu att klarar mig tills mamma ska skicka pengar. Igår lade några annonsen att sälja men har inte fått någon bud, om kommer inte sälja de ska ge till second hand. Men hoppas att kan sälja lite. Nu har jag tagit nästa steg...jag planerar att åka hem i augusti och bokade hotell för två nätter just nu. Jag har inte än bokad flyg men vill boka även det i juni redan. Men måste veta nu om kan ta ledigt i några dagar innan. Det blir dyrt att åka. Jag har inte än tänkt vad ska göra med bilen, vill inte sälja den men om det blir inget förändringar under höst då måste jag sälja. Den vecka väntar jag svaret som är viktiga för mig, orolig med båda svaret. Men hoppas att de blir positiva. Men om det inte gör det då är det inget problem heller. Nu ska åka och köpa nya tvättsvampar att tvätta bilen. Hemma igen. Jag har tvättat bilen idag och det blev riktigt rent nu, öppnade även dörrarna och gjorde rent där med. Sen kom det igen bomb, kunde inte starta när skulle ut i hallen och stod stilla i minst 5 min, tills körde ut. Jag vet inte vad gör jag fel att det blev igen stopp.. kanske jag stänger av fel. Vet inte. Sen var i stan och sätta in pengar, nu betalade några räkningar och har pengar kvar att överleva en vecka. Just nu har 500kr och sen csn kvar att betala. Jag vet inte hur kommer betala de nu, det kommer säkert påminnelseavgift nu nästa månad. Nu har frågat ledigt den dag när skulle jobbar, och J har skolavslutning och nu ska jobba istället fredag, lördag och söndag. När är jag ledig hela helgen, det händer inte. Alltid jobbar jag. Nu har en hel vecka ledig, men kommer säkert att jobba någon dag även där. Snart kommer J med sin kompis vet inte än om de ska komma hit eller går till kompisen. Igår kväll kom hennes kompis Anna hit, hon är så snäll mot J, hon hade lite blommor med sig. Det hände något i skolan med J och med en annan kompis att J blev riktigt ledsen för det. Anna var här och prata med henne att sen mådde hon bättre igen. På kvällen berättade till J att såna vänner är riktiga som Anna. Det är jobbig period med henne och med denna andra tjejkompis. Hon vill ju vara vänner med henne, men just nu är de osams. Idag kommer de prata om det med lärarna. Igår ringde även fritids och berättade om det att jag ska inte vara orolig att allt kommer att lösa sig. Jag vet att J är för känslig för allt och lätt att gråta...som jag. Men börjar prata med henne och säga att hon ska inte tänka så, att hon måste vara stark och tro på sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0