Ny Tiina

Jag känner att jag börjar bli ny, jag känner mer och mer att börjar komma upp från botten. Idag är ledig, hann tvätta håret och betalade några räkningar, det blir denna månad ca 2500kr obetalda räkningar. Det är jobbigt, men kan inte göra inget. Nu behöver J nya kläderna, nästan alla kläderna är för små och imorse sa til henne att vi ska beställa lite kläderna för henne, och såklart på kredit igen. Hon behöver några nya bh också nu. Jag tänkte städa idag hemma, snart ska åka och handla mat hem. Jag vill inte gå för ofta nu och handla, ska storhandla idag att har mat hemma, men vet att J kommer äta upp allt så snabbt nu. Jag försöker ringa till butiken men har inte än fått prata med butikchef, på onsdag ska åka dit redan. Jag måste få klart med samtal nu idag. Jag försöker nu att inte använda mobilen, inte logga in på Fb så ofta, inte visa mig där . Det går lite bättre men vill hela tiden gå dit. Nu loggade in sist på morgonen vid kl 7, kollade bara mina aviseringar. Nu såg att hade fått en till avisering men loggar inte in igen att kolla. Jag måste hålla mig borta lite mer därifrån. Nu svarade en kille på HP, vet inte vad ska göra med honom. Han söker i början bara vänner, att allt är nytt för honom. Just nu känner även jag att kanske är det bättre att vara vän med någon. Denna andra kille har blivit så jobbigt nu. Han skickade nu sitt nr men öppnade inte hans meddelande. Han vet ju nu vad heter jag och kan hitta mig lätt nu, mitt nr. Ah hur kan de killar vara så jobbiga. Jag vill inte ha kontakt med honom, nej tacka. Min magkänsla säger något annat just nu. Idag hann även städa hemma, och tvättade stolarna. J är hemma och har lite egen tid. Vi beställde lite nya kläderna för henne nu, de kommer innan veckan är slut nu. Hon fick välja nu, och hoppas att hon kommer bli nöjd med de. Idag skrev lite med denna kille och känns att han är intresserad av mig men bara som vänner. Det vet vi inte än vart det leder, om vi kommer att vilja träffas eller inte. Nu såg även min schema och i juni jobbar just nu i tretton dagar som nu i maj, hoppas att får jobba mer. Samt måste fråga ledigt en dag eller byta med någon. För att ska jobba en vecka på kvällarna nu, och en kväll har J skolavslutning och vill inte missa det. Jag hoppas att får byta med någon. Idag blåser det mycket att kan inte sola så mycket men var lite på balkongen nu. Ingen FB hela dagen, jag kan vara utanför nu, bara att fortsätta såhär. Nu ska börja lagga middag, ska fixa fisk och potatis. J sitter nu i mobilen eller i pad,. nu räknar hennes två timmar, hon ska inte använda mer än de två timmar paddan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0