Sista dagarna att klara det jobbigaste

Snart är det över det värsta perioden. Nu räknar och skriver ner allt när betalar. Jag tänkte i början betala ca tusen för klarna, har där upp till sextusen. Minsta var ca 400kronor, ville ändra det men gick inte och nu måste betala bara 400kr. Men är bättre att betala den delen bara. Den månad har mycket extra som betalar nu, har några räkningar sent från förra månader. Jag vill ju att J ska må bättre och göra något kul med henne när jag är ledig. Hon ville gå till bio och kanske redan nu i helgen vi ska gå. Samt behöver hon nya vinterskor, de är för stora att hon kan inte gå med de, skor som hennes pappa köpte. Vet inte jag hur tänkte han när han köpte de, ibland undrar jag vilken hjärna har han....Jag försöker att inte köpa till mig så mycket i den månaden, bara att fixa håret just nu. Det räcker för mig. Nästa månad är det jul, sen går det extrapengar. Och kommer kräva från x nu hundra krona mer än tidigare. Han kan inte säga , nej jag betalar inte mer. Och han tänker att det räcker med bara underhåll. Vilken j...a i..t är han. Nu försöker inte tänka och leta efter killar, nu är det stopp. Tog bort min tinder också nu, jag klarar inte det mer. Det är just nu viktigare att jag mår bra själv, och att vara med J. Om det kommer någon då kommer, inte mer jagande för mig. Idag ska gå träna lite senare, ville inte gå nu. Det brukar vara mycket mer folk på gym , efter kl sju är det lugnare. Sen på onsdag ska gå nästa pass, då är jag ledig men har mycket annat göra också. Jag fundera att börja skriva matsedel, att handla det som behövs och stora förpackningar, passa på när det är extra pris.J äter mycket hemma, hela tiden bara äter och äter. Kanske ska ta en block att skriva ner , att ha lite mer koll. Planering är viktigaste.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0