Måndag. En ledig dag

Imorse gick J till skolan och jag började fortsätta hennes tröja, men det räckte inte med garn. Nu beställde direkt ny att idag skickas det iväg. Nu hoppas att imorrn kommer det fram och kan vara klart. Just nu väntar att J ska komma hem, hon skulle komma direkt efter skolan men har inte kommit hem. Säkert glömde bort och stannade kvar på fritids. Jag skulle ta henne till den sportaffär att handla lite kläderna. Idag betalade räkningar och räknade pengar som vanligt, och fick brev av försäkringskassan att kommer får nu mindre bostadsbidrag, det blir 1300 mindre. Redan den månad kommer jag får mindre, att sitter lös med mina inkomst och utgifter. Igår betalade 2000 kr till Anja, jag räknade att kan betala så mycket. Om skulle vetat det tidigare skulle inte betalat så mycket på en gång. Nu måste jag räkna varje krona igen. Mamma skickade inte mer pengar och frågade inte heller ny bankkonto nr. Jag frågar inte heller henne pengar nu. Ah att det hände just nu. Hoppas att kan sälja lite J- s gamla kläderna nu att få in lite extrapengar. Vi vet inte än när hon ska till Stockholm, lite hjälp skulle vara om hon ska vara mer än två dagar där nu. Helgen jobbade jag och J var hemma med sin kompis , som stannade här nu i två dagar. Nu har vi pratat med hennes mamma och kommit överens att hennes kompis ska inte vara här så ofta och kom överens att J kan gå på onsdag till henne. Helgen är jag ledig och vi planer att gå ut med tjejerna lite att prata med de. Idag hann jag även städa hemma, ändrade litegrann , J- rum , flyttade soffan nu, och vet inte hur kommer hon att reagera på det nu. Nu är hon hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0