Snart är det jul

Tiden bara rinner iväg, och måste planera julen snart. Imorse ringde J till sin pappa och hörde när han ska åka till Pakistan. Och frågade vad hon ska göra men J svarade vet inte. Det är inte hans sak att fråga hela tiden henne vad vi ska göra. Han lever sitt liv och låt henne vara. Imorse vaknade redan klockan 5, J väckte mig. Nu somnade igen och mådde inte så bra. Igår var det värsta dagen som kunde hända. J hade lagt upp några bilderna på Snapshat, hon gråter-en av de hade skrivit -. ibland vill man bara bort från världen. Hennes kompis mamma ringde och berättade det, att hon lade upp det en timme sen. Hon skulle vara i fritids. Jag slutade jobba och sprang hem. Att hon var hemma och hade några dåliga tankar i huvudet och ville ta livet av sig. Hon behöver hjälp med det, hon är inte pk, hon mår dåligt. Igår tog hon bort bilderna, vi pratade , pratade, hon är arg att hon fick inte vaccinet. Jag är bestämt att hon ska inte ta det. Det är svårt att förklara henne och hon förstår det. Men hoppas att hon kommer släppa det snart. Nu gick hon med son kompis till leklandet, skulle följa med men känner mig så nere just nu. Hur ska klara med henne , hur ska hjälpa henne att må bra. Hon är ofta i garderoben och gråter, jag försöker lyssna henne. Att det blir lättare om hon pratar, bara att får må henne bättre. Jag känner mig otillräcklig. Och just nu låt henne att ha kul med sina vänner, jag hade inte råd för det men bestämde att , ok det är bästa att hon är ok, 200kr fattigare, sista vecka kommer vi vara utan matpengar nu. Jag räknar nu varje öre, kommer inte kunna betala alla räkningar heller nu. Snart är det jul och kollade redan present till henne. Hon har pratat att hon skulle vilja ha hårfön. Nu kollade lite på nätet och vill köpa något miljövänligare än de vanliga och hittade redan, de kostar över 1000kr men det är viktig att köpa något som är bättre. Jag köper alltid nu sakerna som är miljövänliga och ekologiska. Jag fortsätter att skriva med denna kille, vi skriver bara, vi är bara vänner. Han är nu helgen i Göteborg , träffar sina vänner. Det känns att vill inte mer att tänka på män, jag har inte lust att börja allt från början.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0