Mitt hjärta

Jag kunde inte sova nästan ingenting hela natten. Igår fick jag chock när J pratade om katten. Hon hämtade en katt för några dagar sen, och sa att hon ska vara kattvakt. Jag trodde henne, jag litade på henne.Men igår sa hon att hon har ingen ägare...jag blev så arg, förbannad, besviken på henne. Hon bara gråter gråter och säger förlåt...Jag sa att vi kan inte ha en till katt hemma. Igår lade upp annons på fb, fick några delningar och kommentarer. Ikväll ska gå och lämna katten tillbaka , var J hittade henne. På morgonen sa till henne att vi kan inte ha katten....hon blev ledsen direkt och gick till sitt rum. Jag vet att hon är arg på mig, men att hon ljög till mig rakt in ansikte. Det går inte mer. Idag har tvättstuga kl11.30, innan dess ska åka till stan och lämna mina lådorna . Sen måste åka och handla lite med sista pengar jag har kvar. Samt växla lite pengar tills imorgon. Jag kan inte låta än bli denna kille, han skrev att kan försöka ta en kaffe framöver...förstår att han kan inte just nu...men ska jag vänta nu när han kommer själv att höra av sig. Men tänkte skicka iväg bara en meddelande nästa vecka om han har en lucka kanske att ses. Men vet inte om gör fel eller rätt. att skriver honom nästa vecka. Jag vet att nästa vecka har inte han sonen, men vill inte vänta för länge heller. Sen börjar skolan snart, och sen ska han jobba i skolan med. Det är bättre att ses nu under närmaste veckorna. Jag vet inte vad ska göra. Han kommer inte hinna säkert mitt i veckan. Men det vet man inte. Hemma igen. Jag lämnade mina lådorna till jobbet, imorgon ska bara ta och går direkt till parken. Idag var det så jobbig att ha J. Först glömde hon sina böckerna, men lånade ny boken att läsa. Sen var hon hela tiden sur och ledsen, att alla bara stirrade på mig. Hon är så ledsen och sur nu att kommer lämna katten tillbaka. Det år inte att ha någon annans katt här hemma. Nu håller på med tvätten också. Inte så himla mycket tvätt, men har många sängkläderna att tvättas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0