Sommar fortsätter

Det är sommar, och det blir igen varmare. I några dagar har det varit lite svalare nu. Det känns bra. Imorgon planerar jag att åka iväg. Till Ystad, sola och bada. Det blir varm, men solen bakom moln....Jag känner själv att vill åka bort igen. Här hemma sitter jag bara hemma, J är själv hela tiden. Hon är ofta ute med sin kompis, det känns bra för mig att hon är inte så ensam. Jag hoppades att han skulle svara något tillbaka. Men det gjorde han inte. Jag tror att han har inte tid att träffas. Det förstår jag. Nu låter honom vara. Han kan höra av sig själv när han vill träffas. Jag vill inte mer skriva honom. Han skrev sist att han är dålig att skriva i allmänhet ....det måste jag acceptera. Hur ska det gå till nu. Jag bara kollade mina mejl och blev helt överraskad....jag fick erbjudande av visning av lägenheten....i Lyckeby ...och jag är plats nr 5.... Inflytt är redan nu ....jag fattar ingenting just nu...jag är helt vilse just nu. Hur hade jag kommit så långt nu....jag vet inte just nu vad ska göra...jag har en liten chans ....att få en 3.A , det skulle kosta lite mindre men skulle passa bättre för oss.Men då kommer J vara så ledsen om hon behöver byta skola nu. Det vill inte hon göra. Jag vill inte heller göra det. Nu kollade området och det såg ut en fint ställe Jag måste hålla mig tills på tisdag när har visningen. Det kan vara min chans, men är plats 5, allt är möjligt. Det kommer bli tufft att flytta igen om vi kommer får det lägenheten, och då måste jag hitta snabbt någon som kan flytta in här. Det kan inte bli någon problem, det är nära högskolan och hittar säkert någon. Jag tar en sak i taget. Jag måste ta det lugnt. Allt löser sig. Jag försöker att vara lugn, men tänker för mycket just nu igen på lägenhet jag ska för visningen. Jag gråter, vet inte vad ska göra. Här trivs jag inte hundra...jag vill ju mer att J ska ha eget rum, hon har eget rum men det är inte så privat. Själv skulle behöva eget sovrum. Om man skulle får lägenheten. Det skulle bli bättre än här. Jag måste ta ett beslut. J har sina vänner här. Kommer hon hitta nya vänner, det är jobbig för henne om hon ska byta skola nu. Måste hon byta skolan. Det är för mycket just nu som händer. Nästa tisdag har visning, sista svarsdag var nästa vecka med. Nästa vecka slut kanske får veta om får lägenheten, om jag kommer tacka " ja" . Nu måste ta det lugnt, men gråter...jag vet inte själv varför Jag måste lära mig att vara starkare...jag är så känslig med allt just nu. Mest känner mig så ensamt, jag vill träffa denna killen, men vet inte varför han svarade inte tillbaka. Och vill inte skriva igen honom. Jag frågade honom, och han vet att väntar att han ska svara nu. Ibland känner jag lite grann att han kanske är inte seriös, att han söker ingen seriös tjej, att han vill bara ha kul. Det vet inte jag hundra %, men får lite . Varför skriver han inget tillbaka. Det är ingen ide att skriva honom och fråga samma sak. Jag väntar ju att han ska svara. Hur svårt kan det vara. Det är bättre att låta honom vara. Han vet att finns här. Nästa vecka börjar jag jobba igen, har ingen lust för det. Men måste göra det. J ska vara i fritids. Hon ska vara där, jag har betalat för det. Vill inte att hon är hemma ensam.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0