4e advent

Är det idag. Snart ska jag till jobbet. Jag vaknade redan vid klockan fem, svårt att somna om. För att drack igår halva flaska vin. Det blev för mycket men sov ganska snabbt igår kväll. Nu måste jag vara starkaste, när det är jul. Jag försöker inte tänka på det. Igår loggade in igen FB, kunde vara borta bara i två dagar, men nu ska försöka inte alls att logga in. Om jag klarar, det blir jobbig. Samtidigt känner att börjar bli ledsen. Bara att andas ut och inte lyssna andra prata om jul. Igår började J ringa och sen smsa, hon vill åka hem, vill inte mer att vara hos pappa. Han är så jobbig, men förklarade lite att ta det lugnt, och fråga pappa om hon kan vara nån dag med Sara. så att hon slipper att vara hans "fru" hemma tillsammans. Det är kallt nu i några dagar, och ska ta bilen till jobbet. Jag måste hålla igång bilen nu när det blir kallare. Tråkig att gå ut till bilen tidigare och skrapa isen, men har ingen annan val. Sen ska komma hem och börja fixa maten tills imorgon, jobbar nu i alla dagarna, och kan blir kanske övertid under jul. Nu är det jag som är chef och kan bestämma en del, att andra ska trivas på jobbet. Ingen stress nu när vi är inte så många som jobbar. Igår fick veta att några ska jobba innan nyår, och efter nyår i Växjö... fattar inte hur husfru tänkte med detta nu, att ta våran extrapersonal till annat hotell. Men då kan hon fixa på egen hand om det är är ont med personal., tur att jag är ledig då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0