Det blir en ensam jul...

Idag har skrivit med D, och ha n hade pratat med sin mamma och jag är välkommen att fira med de. Men under dagen kl,12-16. Sen ska han med sin tjej till hennes föräldrarna. Och frågade om han ska fråga hennes föräldrarna , att om jag vill fira där istället. Men svarade honom att det blir krånglig med det allt, att jag klarar själv att vara. När var hos honom, han hjälpte byta bilbatteri sen pratade igen om det. Jag berättade igen att det är lugnt, att tänk inte på det att jag klarar mig själv. Sen sa att han kan hämta julmat till mig, men sa det behöver du inte. Jag har egen julmat. Jag började tänka och planera redan att om jag skulle gått dit att skulle gjort egen sallad och en tårta att ta med. Men kommer lagga nu bara till mig själv. Innerst inne gör det ont att vara ensamma, måste vara stark bara. Jag vet att klarar det. Nu kommer vara fullt upp de närmaste dagarna. Idag blev inställd tandläkare, glömde ringa även till läkare, men ska göra det imorgon nu. Och ska ringa till Folktandvården, ska sätta mig i kö där. J kom hem, hon är igen i sin egen värld. Bara tre dagar kvar, sen ska hon åka, och kommer vara hela vecka ensamma. Det blir jobbig för mig,och kommer att inte ha mobilen på, kommer stänga av och kommer inte svara nån samtal, och undvika FB. Det kommer göra så ont när jag kommer se alla andra hur de firar jul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0