Julen är över

Nu är det över. Jul. Som var för jobbigt för mig. Att vara alldeles ensamma. Just nu undviken Fb, andra dagen går att inte vara inloggad. Det känns så bra, men samtidigt vill ju kolla runt. Men det är bästa just nu att hålla sig borta. Snart ska till jobbet. Det har varit jättejobbig på jobbet. Igår jobbade över i två timmar. Det blir även idag över, men tror inte att kommer så sent sluta. J ska hem ikväll, måste hinna med alla andra ärenden också nu. Jag har jobbat nu alla de dagarna när J var borta, den tiden gick så snabbt. Nu blir allt som vanligt. Men försöker ta det nu lugnt och vara här och nu, och inte tänka så mycket som det som var och vad kommer. Jag läser en bok just nu, som börjar öppna lite mer mina " jag" att leva här och nu. Nu kommer jag vara ledig i 8 dagar. Nyår ska vi ut och plocka skräp. D vet att kommer vara ledig nu och sade att om han behöver hjälp med nån annat att kan ställa upp. Men känner att har inte ork kvar just nu. Samt har börjat fundera på året som gått. Hur många gånger har jag hjälpt honom, hur många gånger har jag valt att hjälpa honom än att vara hemma med J. Det har varit för ofta. Samt känner jag att just nu är min egen hälsa viktigare, och min kropp, mitt liv. Jag måste tänka mer på mig nu, och ta hand om själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0