10.juli

Idag är det dag när jag är ledig. Sista ledig dag från jobbet att vara ensam. På torsdag kommer J hem. Hon ringde igår och gråt, igen. Hon ville inte följa med pappa och alla med de andra till nån middag hos hans kompis. Men tvingades...jag blev så ledsen för det. Att han måste bara göra att hon ska må dåligt. Han tänker fortfarande bara på sig själv. Nu pratade J även att hon vill aldrig mer att åka till pappa, och jag låter inte henne åka mer. Nu är hon så stor och kan bestämma själv, om hon vill träffa honom eller inte. Nu hörde även att han ska åka igen till Pakistan under jul. Han frågade inte J , att hon ska följa med. Men är helt säker att han vill ta henne med, men jag låter inte henne åka nu, när hon är ofta ledsen när hon är hos pappan. Idag måste städa hemma, handla lite och sen har tvätt. Det är så att torktumlare funkar inte så bra, att folk som tvättar torkar tvätt ute. Det kommer inte jag göra. Jag tvättar bara de som behövs i första hand att tvättas nu. Bara två dagar kvar tills min semester börjar. Det känns så skönt nu. Och A ska till Halmstad, så att inte bara vi som ska åka. Jag funderar att ta bilen, det är lättare än åka tåg och byta. Och blir lite billigare med nu, som har räknat just nu. Samt är det bra att kan köra själv nya sträckor. Men blir tufft att köra i nya städer ju. Nu är det kväll och har ätit min middag, har tvättstuga. Torkar bara i torkskåp och hemma lite. Jag hade inte så mycket kläderna att tvätta, så jag hinner att torka de. Men kommer J, då är det mycket kläderna som behövs tvättas. Jag vet redan det, att hennes pappa kommer inte tvätta de innan hon ska åka iväg. Sista dagarna att vara själv, det känns så tråkigt att kunde inte göra inget roligt, det var bara jobb och hem. Det känns så tomt, att vara ensamma hela tiden. Men försöker inte tänka på det så mycket. Hur träffar man någon, jag vet inte mer. .. Jag började redan göra förberedelsen för min insats på Live green festivalen. Idag fick ett mejl, att man kan få möjlighet att vara med något att besökare recentera festivalen och får något erbjudande, om jag är intresserad av. Vet inte hur ska jag vara med. Men har en liten tanke för det. Men blir svårt att jag säljer privat ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0