Sista dagarna

Nu är det 5 dagar kvar när J kommer hem. Det börjar kännas tungt. Jag önskade mig inte vara ensam under den tid....jag hoppades att kunna hitta/ träffa någon. Det blev inte så eller ja jag har tid kvar. Idag blir det jobb som vanligt. Nästa tisdag är jag ledig nu. Om man bara kunde åka bort. Jag har dåligt i ekonomi just nu, sista pengar kvar som måste klara mig tills löndag, mamma skickar inte mer pengar...hela tiden bara hoppas och kollar konton. Igår fick handla mat, och använde pantpengar nu. Det känns bra att kan panta på jobbet. Allt känns så jobbigt just nu. Hur kommer det vara under semester nu, det vet inte jag. Det känns att kommer åka med J ensam nu till Halmstad. Ikväll ska ringa till A och prata om det. Om två veckor börjar min semester. Hemma efter jobbet, det var en lugnare dagen idag för mig. Imorgon blir det jobbigare. Men vet att klarar även detta dagen. Nu är fotboll slut för Sverige, vi förlorade. Men visste det redan före match. Det fanns mycket folk ute , utanför hotell. Jag skulle viljat stanna där, men hade ingen att vara med, och kom hem direkt efter jobbet. Det är lördag, skulle passa på och gå ut och träffa folk, men nej, stannar hemma i min ensamheten. Jag tänkte gå ta en löprunda bara nu snart, min plan är att springa nu varannan dag. I torsdag var sist ute och sprang. Jag går vid klockan 19 tiden, då hinner kolla på fotboll kl 20 tiden. Bara att inte somna nu, känner mig trött igen, vaknade tidigt imorse, vid kl 5 tiden kunde inte somna om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0