Trötthet

Jag känner mig så trött och seg. Precis kom hem efter ca 5 timmars arbete ute i skogen. Med D. Vi plockade skräp och vattnade även plantorna. Jag känner mig fortfarande förkyld men inte så farligt. D sa också att jag skulle stannat hemma, men är envis som han. Nu har jag duschat och ätit lite, tänkte ta en liten vilopaus. Jag sov igen så dåligt hela natten. Hela tiden bara kollade mobilen om han har svarat. Nu såg att han hade läst meddelandet men svarade inget tillbaka. Jag tror inte att han kommer svara nu under dagen tillbaka något. Kanske svarar han imorgon. Men är bättre att kollar inte hela tiden mobilen och hans profilen i meddelanden hela tiden. Så att stängde av mobilen. Det känns att kommer stanna hemma nu , och går inte kolla honom. Min vän har inte hört av sig, kanske glömde bort. Själv känner mig så trött, och hela kroppen gör så ont. Det måste fixa tvätten hemma, men har ingen ork just nu. Ska vila nu lite. Klockan är halv fyra och händer ingenting bättre. Jag fick vila lite nu. Det känns att kommer stanna hemma ikväll. Jag vill(e) gå ut och kolla honom. Jag hoppades att han kommer svara något att jag är välkommen till spelningen, eller något sånt. Men svarar han inget tillbaka. Nu är han säkert fullt upp att börja packa och fixa alla grejerna. Det är bättre att låta honom vara, inga mer meddelande. Nu är det hans tur att svara. Jag frågade någonting och han har inte svarat. Jag vet att han kommer svara på det meddelande.Han svarar när han har tid.Jag får inte pressa honom, då kommer han kanske hålla avstånd. Ingen som vill följa med, är lite ledsen och besviken. Min vän har inte hört av sig heller nu. J gick bada nu, och tror hon glömde handduken hemma, ringde men hon kunde inte svara, sms a henne också nu. Jag har hunnit fixa tvätten hemma, känns lite bättre nu. Men är just nu så ledsen, vill gå ut hemifrån. Att inte bara tänka på honom. Gråter. Jag vet att han kommer svara mig snart, men vet det. Jag vet att vi kommer ses under nästa veckan. Det kommer hända någonting mellan oss. Det händer .Jag känner det redan nu. Det blir något mellan oss. Just nu vill bara stänga av allt, inte gå in FB, inte använda messanger. Bara ta det lugnt . Jag skrev igen till min vän. Hon skulle följa med ut. Och nu skrev att hon kan inte komma, bla bla bla. Jag blev så glad att hon skulle följa med, sen skulle gått till club. Och nu är jag så ledsen och besviken. Jajaj, vad ska ska man göra nu. Nu skrev till en annan kompis. Vad kommer hon svara nu, kanske samma sak, men hoppas att hon kan följa med. Jag hatar det. När man har längtat efter något, och sen allt rinner bara i sand. Jag vill gå nu, vill inte stanna hemma. Jag har fixat redan kläderna också. Vem ska fråga mer. Nu skrev till annan arbetskamrat. Kanske hon jobbar inte, men tror att hon ska jobba på kvällen. Jag vill gå dit ikväll. Varför måste jag bli ledsen nu. Jag vill inte direkt gå och festa , bara att kolla honom. Bara att ha en öga, bara att se, om han märker mig. Just nu vill jag bara gråta....jag är så himla ledsen om ingen ska följa med och stannar hemma. Jag vill inte vara ensam nu ikväll. Jag behöver komma ut. Jag sa till J att ska ut , sen sa att mamma stanna hemma.... Jag frågade och frågade och frågade så många jag bara kunde. Men till sist fick en kollega att följa med. Hon ska jobba, men börjar klockan 22 , men hon sa ok hon kan följa med. Samma arbetskollega vi var på Hässlo. När jag skrev att samma band med denna snygga killen, då var hon på. Jag vet inte om ska berätta till henne eller inte, jag vill ju berätta om honom, men samtidigt vill inte prata så mycket om honom. Jag vill ju träffa honom. Ikväll vet jag inte alls hur kommer han reagera nu när han kommer se mig nu. Kommer han le mig...Men om jag kommer se honom innan konserten ...så är jag så rädd. Kanske ska säga " hej" bara. Men känns bra att kan gå med någon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0