Det finns en ljus på vägen.

Jag börjar känna mig lite bättre, jag försöker att inte tänka negativt. Det är tufft liv som jag lever men det blir bättre. Mest av allt har min ekonomi inte det bästa. Det finns massor som jag skulle vilja skaffa. Men har inte råd. Igår kollade en av mina lån, och såg att hade den lån på 48 000, och har kvar 22 000. Jag hade glömt bort att hade lånat så mycket. Minns att hade ett lån som ville betala av , sen hade även en skuld någon tusen, krediter. Nu har lärt mig mycket mer, att inte mer att ta lån. Leva på det pengar jag har. Jag har börjat spara pengar nu, det är lite med bättre än ingenting. Jag önskade att kunna betala av den lån som har 22 000kr, men kommer inte klara det under den året. Nu tänkte att kan betala lite i taget, när har extra pengar över. Jag klarar mig , har inte så illa, jag har ibland svårt att räcker inte men vet att pengar kommer in. Jag kan inte köpa allt vad J vill heller. Det finns så mycket som skulle vilja köpa för henne, vad hon skulle behöva men kan inte. Nu är det andra dagen när har varit borta från FB, det känns så skönt att inte ha kolla på allt där som finns. Bara att vara själv. Såg även att hade ca 9 aviseringar, men vill inte logga in nu. Imorgon måste göra det och fråga över D , om det gäller att plogga på torsdag kväll. Samt hoppas jag att vår t shirts kommer den vecka redan. J är hos en annan kompis idag efter skolan. Det känns bra att hon umgås med sina vänner. Jag minns den tiden när vi flyttade hit, hur kommer det vara. Om hon kommer hitta nya vänner, det gick snabbt och hon hittade direkt nya vänner. Jag är så glad för det. Men jag själv, känner mig fortfarande ensam och vilse. Jag har inte hittat någon nära vän, att kunna prata om allt. Jag har på jobbet en tjej, men vi träffar aldrig utanför jobb. Och hon kommer att sluta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0