Ny månad- maj

Idag är det 1:a maj, är ledig, just nu ensamma hemma. Jennica är kvar hos sin kompis, kanske snart hon ska hem. På morgonen fick sova ut, men vaknade vid halv åtta. Jag är så nöjd med ny dator, det är så lätt att använda. Just nu har inte riktigt hittat plats för det, men funderar att skaffa en liten bord kanske . Helst ville jag köpa en mindre dator, men fick samma storlek, som har mer minne och större skärm. Nu har kollat månadens räkningar och pengar bara försvinner, håller tummarna bara att mamma ska skicka pengar för födelsedag, att kan betala några räkningar. Hon skickar inte mer varje månaden, jag har sagt henne att hon behöver inte göra det. Sist skickade hon för jul. Jag måste klara mig själv nu, på egna ben. Det är jättetufft, just nu är jag redan minus, lånar pengar att kunna köpa maten. Bara tre dagar, sen är det min födelsedag, redan nu igår fick panik, när jag började gråta, allt känns så tomt inom mig, vill inte ha någon att prata med. Jag hatar den tiden , att fylla år, och att vara alldeles ensamma. Jag har bara Jennica, igår köpte hon en present till mig. Nu måste jag bära " masken" under de närmaste dagarna. Ingen som vet hur jag mår egentligen, ingen som bryr om mig. Alla ser bara den snälla, glada Tiina, men ingen som vet vad finns det bakom. Jag måste vara stark nu, och inte öppna mig till någon. Nu ska kolla vad ska hitta på, ringer till Jennica kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0