Upp och ner

Det känns bra idag. Det går bara upp och ner, känner jag. Nu är jag 0 igen, har använt nästan allt pantpengar som ska dela med andra. Min tanke var att dela ut nu pengar nästa månaden. Men måste får in lön nu. Först kommer jag räkna med de som pantar inte med oss. Det känns faktisk så orättvis, att många som VILL panta själv , så att alla ska får sin , tycker det är orättvis och envis. Men spelar ingen roll för mig. Jag gör så gott jag kan. Idag är jag ledig, fixar naglar just nu. Snart ska gå förbi Willys, glömde köpa v´creme fraiche, laggar pasta och skinksås till J sen, innan ska iväg. Och tänkte gå ut och sola lite ute. Det blir varmt, men ska inte steka mig nu timmarna. Jag känner mig fortfarande lite nere, jag känner att slösar pengar lite för mycket. Men samtidigt känner att har börjat bli lite bättre. Igår ansökte jag ett lån från seb, jag hoppas att blir godkänt för det. Det kan bli mindre ränta än jag har nu med de två olika lån. Jag får besked idag. Om kommer bli godkänt, kommer jag betala av de två lån jag har. Då har jag den ett lån, tog återbetalning , 4 eller 5 år. Det är inte så farligt, kan betala nån gång extra , kanske. Jag vil bli skuldfri nu, vill inte mer att låna pengar. Jag har börjat spara, det är lite, men bättre än ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0