Alla känslorna

Jag känner oftare mig dåligt just nu när julen närmar sig, att får höra alla andra prata om det. Julklappar hit och dit, det ska göras. Jag är ensam igen denna jul, den känsla gör så ont, att vara alldeles ensam. Jag kommer inte berätta till någon och svara vad jag ska göra jul. Jag hatar jul när jag måste vara ensamma. Ingen som skulle fråga mig att vara med någon, du ska inte vara ensamma. Jag håller alla de känslorna i mig. Jag måste vara stark och inte visa mig bakom masken. Det finns samtidigt så mycket i mitt liv, som jag måste prioritera, men börjar tappa allt kontroll, vet inte hur ska får ihop allt detta. Viktigaste är just nu mig själv. Jag funderar att ta paus från gym i dets. månad. Jag kan spara de tvåhundra till nåt annat, planen är att börja från januari i annat gym jag kan trivas bättre. Jag trivs inte alls mer där. Idag ska träna och imorgon efter jobbet, sen är det slut. Bilgrejen måste jag fixa nu, sen är det jag som gäller, när är klart med bilen. En sak i taget. Jag måste kontakta läkare att ta prover, och tänka på mig nu. Och sluta tänka på andra så mycket. Och min ekonomi, det går som det går. Den månad försöker jag hålla mer koll nu. Nästa månad kommer bli tufft, jul. Jag kommer att köpa julklapp bara till J, men vet inte än vad ska köpa för henne. Jag kommer inte köpa datorn till henne, funderar fortfarande sängen nu. Hon skulle behöva ett ny sängen. Kanske ska göra det efter jul att beställer det till henne. Vet inte. Det kommer kosta minst femtusen. Nu ska till tvätten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0